پرستاران خط‌مشی فعالیت خود را از حضرت زینب(س) کسب کنند
کد خبر: 2887020
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

پرستاران خط‌مشی فعالیت خود را از حضرت زینب(س) کسب کنند

گروه اجتماعی: پرستاران تمامی خط‌مشی زندگی خویش را از حضرت زینب(س) گرفته و آن حضرت را به‌عنوان اسوه و الگو پذیرا هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن طاهراحمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز، چهارم اسفند در آستانه زادروز اسوه صبر و بردباری حضرت زینب(س) در دیدار جمعی از پرستاران در دفتر آیت‌الله دری نجف آبادی برگزار شد، گفت: پرستاران منشأ خیر و برکت در جامعه بوده و در بالا بردن روحیه از دست رفته بیماران نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی ضمن تبریک فرا‌رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به پرستاران، گفت: پرستاران تمامی خط‌مشی زندگی خویش را از ایشان گرفته و آن حضرت را به‌عنوان اسوه و الگو پذیرا هستند.

طاهراحمدی در ادامه جامعه پرستاری را به پیشه کردن عفت، فداکاری و شجاعت توصیه کرد و تجلیل از مقام شامخ حضرت زینب(س) را به‌عنوان وجه تسمیه روز پرستار با ولادت حضرت زینب(س) بیان کرد.

وی با بیان این نکته که تجلیل از مقام شامخ پرستار در راستای تقویت روحیه جامعه پرستاری بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه کرد: فعالان این عرصه باید در نظر داشته باشند که از حد و حدود خویش خارج نشوند و سعی کنند در جهت رفع گرفتاری بیماران حرکت کنند.

طاهراحمدی اظهار کرد: شغل پرستاری یکی از شغل‌های حساس، بی‌نظیر، سخت و طاقت فرساست که اگر پرستار عاشق شغل نباشد، هنر عشق ورزیدن را آموزش نبینند و تخصص کافی را ندیده باشد نمی‌تواند وظیفه محول شده را به نحو احسن اجرایی کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خویش به فعالیت 2هزار پرستار حاذق در استان خبر داد و افزود: ما در این استان پرستارانی داریم که هنر عشق ورزیدن را به خوبی دانسته و از با تخصص و تعهدی والا گام‌های بلندی در راستای زدودن غم از دل بیماران و همراهان آنان برمی‌دارند.

وی با اشاره به این مطلب که پرستاران علاوه بر بهبود جسمی بیماران به وضعیت روحی آنان و خانواده‌ها نیز توجه ویژه دارند، اظهار کرد: فعالان این حوزه با سعه صدر و فراغ‌بال به این مبحث مهم می‌پردازند.

طاهراحمدی از خدمات بی‌ریا و صادقانه کادر پرستاری استان تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه از استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که هیچ حاشیه‌ای تا‌کنون گزارش نشده و ارائه خدمت‌رسانی به بیماران و رفع مشکلات روحی و روانی آنان علاوه بر رفع مشکلات جسمی از دغدغه‌های فکری آنان است.

وی از فعالیت 3 دانشکده پرستاری در شهرستان‌های اراک، شازند و خمین نیز اشاره کرد و گفت: دانشکده‌های پرستاری سالانه قریب به 800 دانشجو را پذیرش کرده و از کیفیت بسیار قابل توجهی همطراز با دانشکده‌های معتبر کشور در زمینه‌های آموزشی برخوردارست.

طاهراحمدی در ادامه به تشریح مشکلات جامعه پرستاری پرداخت و اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد رشته‌های این دانشگاه از 30 دانشکده به 64 دانشکده ارتقا پیدا کرده و تعداد دانشجویان نیز از هزار و ششصد دانشجو به 3هزار و ششصد دانشجو افزایش پیدا کرده است باید تدابیری اندیشیده شود تا دانشجویان با مشکلاتی همچون کمبود فضای آموزشی و مدرسان این رشته‌ها مواجه نشوند.

وی با بیان این مطلب که ما در زمینه پرستاری استان با انگیزه و روحیه متعلی فعالیت‌های خویش را دنبال می‌کنند، اضافه کرد: خوشبختانه مطالبات فعالان این حوزه مورد توجه رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان قرار گرفته و برخی از مطالبات پرداخت و مشکلات پرستاران در این زمینه حل و فصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان، ضمن اشاره به اینکه سختی کار پرستان باید لحاظ شده تا پرستاران با 25 سال فعالیت بازنشسته شده و نیروهای تازه نفس جایگزین آنان شوند، یادآورشد: اگر این مشکل رفع شود فارغ‌التحصیلان این عرصه نیز بیکار نخواهند نماند و از نیروی جوانی خویش در راستای خدمت رسانی به بیماران استفاده می کنند.

captcha