نام او زینب است/ بانویی که زیبایی صبر را معنا کرد
کد خبر: 2889223
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸

نام او زینب است/ بانویی که زیبایی صبر را معنا کرد

گروه اندیشه: می‌خواهم از تو بنویسم، اما قلم در دستانم سنگینی می‌کند و نمی‌تواند اوج ایثار، قله عشق و وفاداری و نهایت پرهیزگاری را بر صفحه کاغذ بیاورد. چقدر سخت است از تو گفتن و از تو نوشتن ای بانویی که صبر در برابر تو تعظیم کرد.


پیش از تو دختری را نمی‌شناختم که زینت پدر باشد و خواهری را در عالم سراغ نداشتم که حتی تا آخرین لحظه حیات برادر کنار او باشد و پیش از تو مادری را ندیده بودم که فرزندانش را در راه حقیقت فدا کند و بر زبان جاری سازد که جز زیبایی ندیدم.



هیچ کلمه‌ای قادر نیست تو را وصف کند، صبر بخش کوچکی از صفاتی که روح بزرگ تو به آن آراسته شده و ایثار ذره‌ای از آن ایمانی است که تو در خانه پرشکوه علی(ع) و فاطمه(س) آموختی. نجابت دست پرورده توست و وفاداری را تو تعلیم دادی.



تو به همه خستگان از ظلم یاد دادی که باید همراه و همیار کسانی بود که می‌خواهند قدم در راه مقابله با پلیدی‌ها بردارند و هیچ چیز نباید مانع شود و تو از همان ابتدا می‌دانستی که خداوند تو را برای حرکت در این مسیر خلق کرده است و نشان این سخن عهدی است که با همسرت عبدالله بستی که هر کجا حسین(ع) رفت تو با او باشی.



و آه از حسین(ع) ... چه عشقی بود میان تو و برادر که از جان شیرین برایت عزیزتر بود. چه زیبا و با شکوه این برادر و مولایت را دوست داشتی که وقتی فرزندانت در کربلا خونشان به زمین ریخت صبر کردی و خم به ابرو نیاوردی و گفتی نگرانم اگر بی‌تابی کنم حسین(ع) شرمنده شود.



شنیده‌ام که تو حافظ قاری قرآن بودی آن زمان که حسین(ع) قرآن می‌خواند و دشمن پست بر لب و دندانش چوب خیزران می‌زد و مانع می‌شدی. شنیده ام که می‌خواستند فرزند عزیز حسین(ع) امام زمانت حضرت سجاد(ع) را به‌خاطر سخنانش در دربار کفر و شرک یزید به قتل برساند و باز تو مانع شدی و گفتی اگر می‌خواهید او را بکشید اول جان من را بگیرید. آری تو نشان لیاقت ایمان داری.



و چقدر آمدنت به خانه با شکوه علی(ع) و فاطمه(س) شادی آورد. رسول الله(ص) نامت را زینب گذاشت نشان از آنکه این دختر زینت پدر است و نامی تازه که قبلا در میان اعراب هیچ سابقه‌ای نداشت و چه زیبا جدت بزرگوارت محمد گل‌ها رسول خوبی‌ها، امین وحی الله گفت: این دختر را تکریم و احترام کنید همچنان که خدیجه سلام الله را احترام می‌کردید.



آری! پیامبر عشق و مهربانی نام تو را در کنار نام اولین زن مسلمان و اولین مدافع اسلام و پیامبر آورد تا همگان بدانند که اگر خدیجه مدافع اسلام بود این دختر نیز مدافع اسلام راستین، اسلام رسیده از اهل بیت(س) و امامت خواهد بود.



و با شکوه و مبارک است روز میلاد دختر بزرگ امیرالمؤمنین(ع) که افتخار همه زنان صبور و اهل ایمان است سرزمینمان است.



مبارک است این روز بر همه مادرانی که در هشت سال عشق و حماسه فرزندانشان را با آموختن عاشقی از زینب(س) راهی دیار نور کردند و بر همه همسرانی که سال‌هاست از جانبازان وطن با زمزمه نام زینب پرستاری می‌کنند و بر همه دختران شهیدی که با افتخار زینت پدر هستند..



حکیمه بهمن زاده/ خراسان جنوبی

captcha