تلاش حضرت زینب(س) برای مبارزه با استحاله فرهنگی جامعه
کد خبر: 2889326
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷

تلاش حضرت زینب(س) برای مبارزه با استحاله فرهنگی جامعه

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه حضرت زینب(س) تلاش زیادی برای مبارزه با استحاله فرهنگی در جامعه انجام داد، گفت: بانوان با درس گرفتن از ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) در مسیر سیره آن حضرت گام بردارند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: حضرت زینب(س) بانویی پرورش یافته در خاندان وحی بود و بانوان برای رسیدن به سعادت لازم است از شکیبایی، زهد وتقوی آن حضرت در زندگی الگو بگیرند تا به سعادت برسند.

نعمت‌الهی افزود: صبر و شکیبایی، زهد و تقوی، فصاحت و بلاغت، دانش و بینش، حلم و حزم، تدبیر و سیاست، عزت نفس، وفاداری در عهد و پیمان از جمله ارزنده ترین صفات آن بانوی بزرگوار است که از خاندان وحی و نبوت به ارث برده است.

وی به نقش مهم و اساسی حضرت زینب(س) در تاریخ اسلام به ‌ویژه تاریخ تشیع اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) با وجوداسارت ها و محدودیت هایی که حکومت برای آنحضرت ایجاد کرد و از آن مهمتر استحاله دینی و فرهنگی که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود آن حضرت با حفظ عفت با انگیزه دفاع از اسلام و تشیع و انتقال فرهنگ عاشورا، در میدان حاضر شدند و ظالم را رسوا کردند و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: حضرت زینب(س) بانویی پرورش یافته در خاندان وحی بود، مردان و زنانی که در علم و دانش راسخ و سرآمد زمان بودند به ایشان مراجعه می‌کردند و دانش الهی را جویا می‌شدند.

وی یکی از خصوصیات حضرت زینب(س) را زبان فصیح و بلیغ ایشان دانست و یادآورشد: آن حضرت به دنبال بیدار کردن مردم سست ایمان و رساندن پیام مقدس حجت زمان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله حسین(ع) به عالمیان بود.

نعمت‌الهی بیان کرد: بانوان با درس گرفتن از ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) در مسیر سیره آن حضرت گام بردارند.

captcha