زینب(س) نبود چگونه خبر شهادت فرزندان را به مادران می‌دادیم؟
کد خبر: 2889377
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

زینب(س) نبود چگونه خبر شهادت فرزندان را به مادران می‌دادیم؟

گروه اندیشه:اگر زینب نبود و داستان و مصائبی که بر ایشان گذشت برای همه بازگو نمی‌شد نمی‌دانم چگونه می‌توانستیم در زمان هشت سال جنگ تحملیی ایران و عراق به مادران خبر شهادت فرزندانشان را اطلاع دهیم.

زینب ای بانوی آزاده، ای نماد ایثار و فداکاری، ای نماد صبر و استقامت، ای نماد ازجانگذشتگی چه درس‌هایی که از تو باید آموخت و به آن جامعه عمل پوشاند باید از تو آموخت و عمل کرد فدا شدن برای هدف متعالی تر، در اوج مصیبت زیبا دیدن به‌خاطر ارزشی بالاتر، قربانی کردن همه چیز در راه رضای خدا و ...

اگر زینب نبود و داستان و مصائبی که بر  ایشان گذشت برای همه بازگو نمی‌شد نمی‌دانم چگونه می‌توانستیم در زمان هشت سال جنگ تحملیی ایران و عراق به مادرانی که خبر شهادت فرزندانشان را اطلاع می‌دادند، دلداری دهیم و بگوییم همچون زینب بردبار باش و مادران شهید برای مرحم گذاشتن بر روی زخم‌های خویش به جای واژه زینب چه واژه‌ای را جایگزین می‌نمودند؟

زینب اگر نبود اسلام نبود، زینب اگر نبود ولایت ولایتمداری معنا نمی‌شد، زینب اگر نبود بیداری اسلامی نبود. زینب اگر نبود نمادی برای مقابله با ظلم و استکبار نبود. زینب باید می‌بود که اسلامی که توسط مستکبران و ظالمان خویش به خاکستر تبدیل شده بود همچون ققنوس به آن جان تازه‌ای به بخشد و تا ابد اسلام را پابرجا و جاودانه سازد.

و به راستی نه فقط پرستاران، نه دختران نه زنان، بلکه همه چون زینب(س) باید اسوه صبر و بردباری باشند. هر فرد چون زینب  همچون لشکر، طاغوت و استکبار زمان خود را نابود و ویران سازد و اسلام و قرآن را برای همیشه جاودانه سازد پس میلاد باسعادت این بانوی بزرگوار را از روز پرستار باید به روز مبارزه با ظلم و استکبار باید تغییر نام داد.

کورش دیباج/استان مرکزی

captcha