بیش از ۲ میلیون نفر از بقاع متبرکه گیلان بازدید کردند
کد خبر: 3090557
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
نوروز ۹۴؛

بیش از ۲ میلیون نفر از بقاع متبرکه گیلان بازدید کردند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف گیلان از بازدید ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بار از بقاع متبرکه استان گیلان طی اجرای طرح «آرامش بهاری» در ایام تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در خصوص استقبال مسافران از بقاع متبرکه گیلان در ایام نوروز 94، اظهار کرد: در نوروز امسال 200 بقعه متبرکه استان گیلان مجری طرح «آرامش بهاری» بودند.

مدیرکل اوقاف گیلان افزود: این طرح از 28 اسفندماه سال 93 آغاز شد و تا 15 فرودین‌ماه امسال ادامه داشت که در قالب این طرح مسافران و گردشگران از خدمات فرهنگی و مذهبی بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه از نخستین روزهای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری استقبال از مسافران، زائرین و میهمانان در بقاع متبرکه مجری این طرح انجام شد، افزود: بیش از 2 میلیون و 250 هزار نفر بار از بقاع متبرکه سراسر استان بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه زائرسراها و سوئیت‌ها در بقاع و اماکن متبرکه استان گیلان اسکان مسافران نوروزی را برعهده داشتند، گفت: این سوئیت‌ها برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی سال 94 در قالب طرح آرامش بهاری مهیا شده بود.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه در ایام برگزاری طرح آرامش بهاری بیش از 13 هزار نفر از مسافرین و میهمانان نوروزی در جوار بقاع و اماکن متبرکه استان گیلان اسکان گزیدند، ادامه داد: در اجرای این طرح 70 خیمه معرفت برای پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی زائران با هدف آشنایی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان با مسائل دینی برپا شد.

captcha