حضرت زینب(س) در مقام تسلیم الهی قیام حسینی را مدیریت کرد
کد خبر: 3253891
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

حضرت زینب(س) در مقام تسلیم الهی قیام حسینی را مدیریت کرد

گروه اندیشه: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، گفت: حضرت زینب(س) یکی از تسلیم شدگان درگاه الهی بود و به واسطه‌ ویژگی تسلیم در برابر حق، توانست قیام عاشورا را مردانه مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله سراج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام شب گذشته، 13 اردیبهشت در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در جمع دانشجویان دختر معتکف در مسجد الغدیر این دانشگاه، اظهار کرد: دعا و نیایش در شب‌های نیمه ماه رجب انسان را به مقام «تسلیم» می‌رساند، این جایگاه خاصی است و هر کسی نمی تواند به آن دست یابد.
وی با اشاره به حس و حال دعا و تضرع در پیشگاه الهی در این شب‌ها، گفت: اینگونه با پروردگار خود نجوا کنیم، یا رب، من از خود چیزی ندارم و مشکلات خود را نمی‌توانم حل و فصل کنم، این اعتقاد را دارم که گره‌ کارهایم فقط با عنایت شما باز می‌شود، هر دری که نواختم بسته بود، ولی به فضل پروردگارم امید دارم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با توصیه به دانشجویان معتکف به حفظ حالات معنوی خود و دوستی با خداوند در تمام طول زندگی، افزود: خداوند بندگانی که به جایگاه تسلیم و خشوع رسیده‌اند را دوست دارد، به هر مولایی واجب است که به امور عبدش رسیدگی کند.
سراج با بیان اینکه حضرت زینب(س) یکی از تسلیم شدگان درگاه خداوند یکتا بود، گفت: پیام ایشان به تمام مسلمانان در تمام قرون و اعصار این است که بدون معصومیت می‌توان به جایگاه تسلیم رسید.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) مصیبت‌های بسیاری را متحمل شدند، اما غم از دست دادن این امام همام سوگ جانکاهی بود که برای حضرت زینب(س) به جا ماند و به واسطه‌ ویژگی تسلیم این بانو در برابر حق، ایشان حرکت و قیام برادرشان را مردانه مدیریت کردند.

captcha