احداث و افتتاح خانه عالم به نمایندگی از ۷۰ پروژه محرومیت‌زدائی در پارسیان
کد خبر: 3285332
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
به مناسبت هفته بسیج سازندگی انجام شد؛

احداث و افتتاح خانه عالم به نمایندگی از ۷۰ پروژه محرومیت‌زدائی در پارسیان

گروه اجتماعی: به‌همت بسیج سازندگی ناحیه پارسیان، یک باب خانه عالم به نمایندگی از 70 پروژه محرومیت‌زدائی استان هرمزگان، در این شهر احداث و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به‌همت بسیج سازندگی ناحیه پارسیان، یک باب خانه عالم به نمایندگی از 70 پروژه محرومیت‌زدائی استان هرمزگان، در این شهر احداث و به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ شهرام اسکندری‌نسب، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان دیروز، 20 اردیبهشت‌ماه در آئین افتتاح این پروژه گفت: این پروژه با اعتباری قریب به ۶۰۰ میلیون ریال ساخته شده که بخشی از آن از طریق خیّران تأمین شده است.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی برای تکمیل این پروژه مبلغ ۳0۰ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده که در صورت واگذاری به مجریانی غیر از بسیج سازندگی، هزینه ساخت این پروژه مبلغی بیش از اعتبار می‌شد.

اسکندری‌نسب گفت: 148 پروژه محرومیت‌زدائی در دستور کار این سازمان قرار دارد که از این تعداد 70 پروژه در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده و 78 پروژه نیز در طول یک تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این تعداد شامل 49 باب مسجد، 8 باب خانه عالم، 5 باب کتابخانه، 8 باب غسالخانه، 2 پروژه آبرسانی و 54 چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای افراد بی‌بضاعت است.

اسکندری‌‌نسب در ادامه افزود: زیربنای خانه عالم 95 متر وبا اعتبار بالغ بر 300 میلیون ریال با بهره‌گیری از توانمندی بسیجیان در اردوهای جهادی و استفاده از کمک‌های مردمی و خیّران انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود به کلام گهربار رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند «راه حل مشکل ما در لوزان نیست، در داخل است که با کالای اقتصادی و اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این مشکل قابل حل است».

captcha