۱۰ روستای بردسکن فاقد روحانی است/ ساخت ۳۲ خانه عالم در روستاهای شهرستان
کد خبر: 3316854
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

۱۰ روستای بردسکن فاقد روحانی است/ ساخت ۳۲ خانه عالم در روستاهای شهرستان

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن از کمبود روحانی در ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد و افزود: ساخت خانه‌های عالم برای ماندگاری روحانیون امری مهم و ضروری است از این رو ۳۲ خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان بردسکن در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام حسین کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر شهرستان بردسکن 20 روحانی طرح هجرت و مستقر دارد که 10 روستای دیگر نیز متقاضی اعزام روحانی به صورت دائم و در فصول سال هستند. 

وی به کمبود روحانی اشاره کرد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از 60 روحانی به مناطق شهری و روستایی شهرستان اعزام شدند که  اکثر آنان از مبلغان بومی منطقه هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن با بیان اینکه تبلیغات اسلامی به عنوان یک پایگاه فرهنگی بوده است، اظهار کرد: واگذارکردن امور فرهنگی و مذهبی به تشکل‌های مردمی از سیاست‌های این سازمان به شمار می‌رود. 

وی به ساخت 32 خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: پروژه‌های خانه عالم روستاهای باب الحکم، مظفرآباد و برجک بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته با این وجود به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده است. 

حجت‌الاسلام کریمی ساخت خانه‌های عالم را برای ماندگاری روحانیون امری مهم و ضروری دانست و ادامه داد: اگر مردم در روستاهایی که فاقد خانه عالم است، نسبت به ساخت آن حتی با متراژی پایین اقدام کنند، سازمان تبلیغات اسلامی، نیز برای اعزام روحانی در مناسبت‌های طول سال اعلام آمادگی می‌کند.

captcha