۲۳۰زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان نیازمند یاری خیرین هستند
کد خبر: 3323307
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

۲۳۰زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان نیازمند یاری خیرین هستند

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیر عمد در استان گفت: ۲۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان نیازمند یاری خیرین هستند.

علی اکبر گروسی، رئیس دادگستری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: نزدیک به  230 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندانهای استان هستند که برای آزادی این زندانیان نیازمند 7 میلیارد تومان هستیم.
وی  با بیان اینکه جشن گلریزان همه ساله در تمام استان توانسته است بخش بزرگی از مشکلات زندانیان را حل کند، افزود: این آیین در مقایسه عملکرد هرسال نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار بوده است.این جشن شکرگزاری و با اخلاص‌ترین عمل برای کمک به نیازمندان است.
وی با بیان اینکه از محل کمک های مردمی هرسال بخش قابل توجهی از زندانیان جرایم غیر عمد در استان توسط خیرین آزاد شده‌اند، عنوان کرد: کمک به مشکلات افرادنیازمند که به دلایل جرایم غیر عمد زندانی شده اند و به دلیل نوسانات اقتصادی به موقع نتوانسته اند به وعده خود عمل کنند این کمک های افراد خیر آنها را از زندان نجات می دهد.
گروسی با تأکید براینکه گره‌گشایی از کار نیازمندان نزد خداوند پاداش زیادی دارد، اعلام کرد: گره‌گشایی از کار نیازمندان در آیات قرآن وکلام معصومان بسیار به آن سفارش شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رانندگان وسایل نقلیه باید در حوزه بیمه بی‌توجهی نکنند، ادامه داد: بیمه رانندگی به عنوان بیمه شغل کار مهم واساسی است ودر این راستا باید تبلیغات زیادی در زمینه بیمه انجام شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اهمیت بحث‌های حقوقی بیان کرد: امروز دادن آموزش‌های حقوقی مانند بهداشت سلامت خیلی مهم است باید رسانه‌ی نوشتاری و گفتاری مردم را آگاه کنند.
وی در پایان با قدردانی از خیرین و مسئولان استان در این جشن گلریزان یادآور شد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم با کمک های خیرین تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان آزادکنیم و در این ماه مبارک رمضان به آغوش خانواده هایشان باز گردند.
گفتنی است، در ادامه این مراسم عزت الله سلیمی از شهرستان مریوان با هدا 1۰0 میلیون ریال برای زندانیان و گذاشتن سندی به ارزش13میلیارد ریال زمینه ضمانت 65نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

captcha