گیلان، 28 خانه عالم در حال تکمیل دارد
کد خبر: 3335931
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

گیلان، 28 خانه عالم در حال تکمیل دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از تکمیل 6 خانه عالم تا پایان پاییز امسال در رودبار خبر داد و گفت: گیلان، 87 روحانی مستقر و خوداستقرار و 60 خانه عالم و 28 خانه عالم در حال تکمیل دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان رودبار امروز، 5 مرداد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی بعنوان نهاد انقلابی نقش بسیار مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی و تبیین تعالیم عالیه اسلام و احکام دینی دارد.

وی افزود: در عصری که رسانه‌ها و معاندین اسلام با تشکیل گروه‌های افراطی و تکفیری چهره اسلام عزیز را خشن معرفی می‌‌کنند، نهادهایی همچون تبلیغات اسلامی با تبیین اسلام ناب محمدی(ص) که منطبق با فطرت خداست، می‌توانند توطئه کج‌اندیشان و دشمنان را نقش بر آب نمایند.

فرماندار رودبار همچنین با اشاره به برگزاری 4 نماز جمعه در سطح شهرستان رودبار و گرایش مذهبی و ارتباطات معنوی مردم این شهرستان، از مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خواست تا نسبت به اعزام و استقرار روحانیون در مناطق مختلف رودبار که از مطالبات مستمر مردم است، هماهنگی لازم را معمول دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در ادامه، با اشاره به پیوند عمیق مردم گیلان با روحانیت، خاطرنشان کرد: این استان 87 روحانی مستقر و خوداستقرار و 60 خانه عالم و 28 خانه عالم در حال تکمیل دارد.

وی از تکمیل 6 خانه عالم تا پایان پاییز امسال در رودبار خبر داد و بیان کرد: روحانیون در مناطق توتکابن، جیرنده، بره‌سر، شهربیجار، چهارمحل و کلیشم مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داوودی، امام جمعه رودبار نیز در جریان این بازدید، به سابقه تاریخی و عمیق مردم رودبار با روحانیت و اسلام اشاره کرد و یادآور شد: حجت‌الاسلام سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید پیروزی انقلاب اسلامی برخاسته از منطقه رودبار است.

captcha