ارائه خدمات فرهنگی به کاروان‌های زیاتی حرم رضوی در دهه کرامت
کد خبر: 3350765
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

ارائه خدمات فرهنگی به کاروان‌های زیاتی حرم رضوی در دهه کرامت

گروه اجتماعی: دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از ارائه خدمات فرهنگی به صورت شبانه‌روزی به کاروان‌های زیارتی که در ایام دهه کرامت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به صورت شبانه‌روزی به کاروان‌های زیارتی که در ایام دهه کرامت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، گفت: ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به گروه‌ها و کاوران‌های زیارتی رضوی در تمامی ساعات شبانه‌روز به همراه اجرای برنامه و اهدای محصولات فرهنگی‌ از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: خدمات فرهنگی به اردوها و کاروان‌های زیارتی با محوریت رواق‌دارالهدایه، در پاسخ به نیاز گروه‌های مخاطب در حرم مطهر و ترویج فرهنگ و آداب صحیح زیارت و گسترش معارف اهل‌بیت(ع) در بین زائران حریم رضوی صورت می‌گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص شیوه پذیرش این کاروان‌ها عنوان کرد: پذیرش این گروه‌ها از طریق دریافت تقاضای خدمات فرهنگی آن‌ها به شیوه تلفنی، مکاتبه‌ای و حضوری انجام می‌شود.

حسینی برگزاری سخنرانی، مداحی، کارگاه‌های آداب زیارت، مناجات‌خوانی و قرائت زیارت را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که به صورت زنده یا در قالب‌های صوتی و تصویری برای زائران گروهی بارگاه منور رضوی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی متناسب با نیازسنجی مخاطبان، تنوع سنی و دغدغه‌های زائران و با توجه به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های گسترده‌ای را در قالب‌های متنوع به زائران و مجاوران حرم ثامن الحجج(ع) ارائه می‌دهد، افزود: «نجوا با محبوب»، «به سوی بهشت»، «پیمان پایدار»، «شوق وصال»، «زلال احکام»، «بچه‌های آفتاب» و «حرم‌شناسی» از جمله عناوین برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه این گروه از زائران به شمار می‌رود.

حسینی با بیان اینکه در ویژه برنامه «نجوا با محبوب» قرائت ادعیه، مرثیه‌سرایی و نماز جماعت صورت می‌گیرد، گفت: تور حرم‌شناسی، بیان احکام و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان زائر، از دیگر برنامه‌هایی است که این گروه از زائران به صورت شبانه‌روزی از آن بهره‌مند می‌شوند.

captcha