آئین عمامه‎گذاری ۲8 طلبه زنجانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3377062
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
در قالب«جشن میثاق»؛

آئین عمامه‎گذاری ۲8 طلبه زنجانی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه بردران استان زنجان از برگزاری آئین عمامه‎گذاری ۲8 نفر از طلاب زنجانی با عنوان «جشن ملی میثاق» در زنجان همزمان با عید غدیر خم خبر داد.

حجت‌الاسلام علی ناصر،معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌علمیه بردران استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان،با اشاره به آئین عمامه‎گذاری ۲8 طلبه زنجانی همزمان با عید غدیر خم در زنجان،اظهار کرد: این مراسم به‌صورت سالانه با عنوان «جشن ملی میثاق»  در استان برگزار می‌شود و امسال نیز این مراسم عصر فردا،10 مهر از ساعت 17-15 درمسجد جامع زنجان برگزار می‌شود.
وی در خصوص شرایط عمامه‎گذاری طلاب، ابراز کرد: کسب مدرک پایه پنجم تحصیلی حوزه‌های علمیه، شرکت در دوره‎های آموزشی و  کسب حدنصاب امتیاز در مصاحبه حضوری از جمله شاخص‎هایی است که در تعیین زمان عمامه‎گذاری طلاب نقش دارد.
معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌علمیه بردران استان زنجان خاطرنشان کرد: سخنران مراسم عمامه‌گذاری طلاب زنجانی با عنوان «جشن ملی میثاق»، حجت‎الاسلام والمسلمین برادران، از اساتید حوزه و دانشگاه قم خواهد بود.
حجت‌الاسلام ناصر در پایان یادآور شد: با توجه به این‌که در روز غدیر، دستور ولایت حضرت علی(ع) به پیامبر اکرم(ص) ابلاغ شد، در این روز، طلاب با حضور در آئین عمامه‎گذاری، میثاقی با مولای خویش، حضرت علی(ع) بسته و سعی می‏‌کنند که پیروان خوبی برای راه حق و ولایت باشند.

captcha