حفظ کیان، استقلال و حریت با همراهی قرآن محقق می‌شود
کد خبر: 3384028
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

حفظ کیان، استقلال و حریت با همراهی قرآن محقق می‌شود

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ما برای حفظ کیان، استقلال و حریت باید با قرآن باشیم و تأمل داشته و مفاهیم را از آن استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: تحقق احکام قرآنی مساوی است با به وجود آمدن مدینه فاضله حکما بلکه بالاتر از آن، مساوی است با آزادی و رشد شخصیت انسان‌ها و خودیابی آن‌ها و رسیدن به مقام والای خلیفه الهی. تا وقتی جوامع اسلامی با قرآن بوده‌اند موفق، آزاد و متکامل بوده و هنگامی که از قرآن دور شده‌اند سقوط کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ارمغان تحقق این احکام شکوفا کردن شخصیت آدمی و آگاه کردن او به مقام و ارزش واقعی خویش را بدنبال دارد و روشن‌شدن مسائل در پرتو احکام قرآن موجب می‌شود انسان در دنیا تن به ذلت ندهد.

وی افزود: ما برای حفظ کیان، استقلال و حریت باید با قرآن باشیم و تامل داشته و مفاهیم را از آن استخراج کنیم و در جامعه بکار ببریم.

حجت‌الاسلام قبادی در پایان گفت: قرآن کتاب انسان‌سازی است و دارای نقشی بسیار مهم در هدایت انسان است که « ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ؛ این است کتابى که در [حقانیت] آن هیچ تردیدى نیست [و] مایه هدایت تقواپیشگان است» سوره بقره آیه 2.

captcha