برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در پنج نقطه اصلی مشهد
کد خبر: 3384662
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
به صورت نمادین صورت می‌گیرد؛

برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در پنج نقطه اصلی مشهد

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: به صورت نمادین در پنج نقطه از شهر مشهد از جمله میدان شهدا، چهارراه شهدا، چهارراه طبرسی، خیابان امام رضا(ع) و نواب صفوی نماز جماعت ظهر عاشورا برپا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‎نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته نماز عاشورا به صورت جماعت برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا از طریق سازمان تبلیغات به همه روحانیون، مسئولان هئیت‎ها و مداحان سفارش شده است که در این دو روز در زمان نماز، مراسم را عزداری را تعطیل و به اقامه نماز جماعت بپردازند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مراسم عزداری در وقت نماز ظهر عاشورا در ابلاغیه‎های سازمان‌ها به ویژه آستان قدس رضوی یادآوری شده است، گفت: ما به صورت نمادین در پنج نقطه از شهر مشهد از جمله میدان شهدا، چهارراه شهدا، چهارراه طبرسی، خیابان امام رضا(ع) و نواب صفوی نماز جماعت برپا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سبحانی‎نیا به نهادهای مشارکت‌کننده و همکار در این طرح اشاره کرد و افزود: برای بهتر برگزار شدن نماز جماعت ظهر عاشورا با شهرداری ثامن مشهد، راهنمایی و رانندگی و ... جلساتی برگزار می‌کنیم تا این نماز به شکل باشکوهی اقامه شود که در این راستا علما و روحانیون برای اقامه نماز جماعت ظهر حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نهادهای مثل بسیج کانون جوادالائمه(ع) و سایر دستگاه‌ها برای برگزاری نماز جماعت همکاری خواهند داشت، ابراز کرد: برای نهادینه‌شدن نماز اول وقت در روز عاشورا، از ائمه جمعه و جماعت خواسته شده تا در خصوص اهمیت نماز در روز عاشورا و برگزاری نماز جماعت در این روز سخنرانی داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ابراز کرد: تیزری برای اقامه نماز ظهر عاشورا در کلیه محافل و برنامه‌های عزاداری آماده شده و چند روز قبل از عاشورا در صداوسیمای استان پخش می‌شود تا یادآوری برای برگزاری نماز جماعت در این روز و تبلیغات در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: قرار است بسته‎های فرهنگی که شامل پوسترهایی در زمینه نماز جماعت در روز عاشورا است و اشعاری که یادآور برتری نماز اول وقت در این روز است، میان دسته‎های عزاداری پخش شود و مداحان این اشعار را در مداحی خود درنظر بگیرند.

حجت‌الاسلام سبحانی‎نیا با بیان اینکه این اشعار در سایت ستاد اقامه نماز خراسان رضوی نیز قرار داده شده و مداحان می‎تواند این اشعاررا استفاده کنند، افزود: در روز عاشورا  قرار بر این است هر هئیتی هر کجا هست، نماز خود را در زمان اذان اقامه کنند.

وی عنوان کرد: ما به هیئت‌ها برای روز عاشورا یادآوری کردیم زیرانداز و وسایل نماز همراه داشته باشند تا نماز خود را اقامه کنند، همچنین عنوان شده حتی‌الامکان هر هئیتی همراه خود یک روحانی داشته باشد تا آن روز هر جا که امکان برپایی نماز است، همانجا نماز به جماعت برگزار شود.

captcha