فلسفه وفاداری حضرت زینب(س) برای بانوان نسل امروز بیان شود
کد خبر: 3390585
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
حجت‌الاسلام نوری:

فلسفه وفاداری حضرت زینب(س) برای بانوان نسل امروز بیان شود

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل گفت: باید فلسفه ماندگاری و وفاداری حضرت زینب(س) در طول تاریخ برای بانوان و نسل امروزی بیان شود تا این قشر با صبر و استقامت و وفاداری حضرت زینب(س) آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام نوری، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل، دیروز 27مهرماه در همایش دخترانه «ما زنده‌ایم» که با حضور گسترده دانش‌آموزان بسیجی شهرستان اردبیل برگزار شد، گفت: همایش نهضت «ما زنده‌ایم» فرصتی بسیار بزرگ برای ترویج فرهنگ صبر و ایثار حضرت زینب(س) به بانوان امروزی است و باید در این راستا همگان تلاش خود را به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه بانوان نقش بسیار مهمی در تربیت نیروهای سالم و فرهیخته در جامعه دارند، افزود: نیاز است تا بانوان با رعایت حجاب در عزاداری ماه محرم و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سهیم باشند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دهند.
حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: باید فلسفه ماندگاری و وفاداری حضرت زینب(س) در طول تاریخ برای بانوان و نسل امروزی بیان شود تا این قشر با صبر و استقامت و وفاداری حضرت زینب(س) آشنا شوند و در زندگی روزمره خود این ویژگی ناب را الگوی خود قرار دهند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل مهم‌ترین پیام قیام عاشورا و تاسوعای حسینی را استقامت، رشادت و شجاعت دانست و گفت: عزاداری ماه محرم در اردبیل زبانزد خاص و عام است و باید به دور از خرافات غلط در حفظ این سرمایه عظیم تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه بانوان باید در تمام مراحل زندگی خود سیره ناب حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: باید شعارهای یا حسین و یا زینب در عمل در جامعه تحقق یابد که این امر نیازمند قلب و دل‌های پاک بانوان است.
وی اظهار کرد: مردم اردبیل در آستانه ماه محرم با برگزاری دستجات عزاداری عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می‌دهند و عزاداری ماه محرم در اردبیل همگان را حیرت‌زده کرده است که ما به این برنامه فرهنگی و سرمایه بزرگ افتخار می‌کنیم.
اجرای باشکوه دسته جمعی سرود توسط دانش آموزان بسیجی از دیگر بخش های اجرا شده در این همایش بود.
گفتنی است مشابه این همایش نیز در سالن شهید آسمانی اردبیل با شرکت دختران بسیجی ورزشکار برگزار شد و در این مراسم در کنار تجلیل و قدردانی از بانوان فعال در حوزه‌های مختلف، بانوان ورزشکار فعال در این حوزه به حرکات ورزشی پرداختند.

captcha