نماز ظهر عاشورا با حضور اهل تسنن و تشیع در کردستان برپا می‌شود
کد خبر: 3392933
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

نماز ظهر عاشورا با حضور اهل تسنن و تشیع در کردستان برپا می‌شود

گروه اجتماعی:رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: نماز عاشورا نماز وحدت آفرینی است که در سالیان گذشته اهل تسنن و تشیع استان کردستان در کنار یکدیگر این نماز را اقامه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمدمهدی طالبی، رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان شامگاه چهارشنبه، 29 مهرماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) منبع وحدت میان همه اقوام و مذاهب است.
وی افزود: اگر نگاهی به فلسفه قیام امام حسین(ع) بیندازیم می‌بینیم که این قیام، بخاطر احیای دین و فرایض دینی بوده است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان همچنین امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) عنوان و بیان کرد: امسال نیز همزمان با سراسر کشور نماز ظهر عاشورا با شکوه هرچه تمامتر در سنندج برگزار خواهد شد.
طالبی بیان کرد: نماز ظهر عاشورا روز شنبه در شهر سنندج در میدان انقلاب و خیابان حسینیه این شهر به امامت حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه می شود.
وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز نماز ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها و یا حسینیه‌ها برگزار می‌شود، یادآور شد: نماز عاشورا نماز وحدت آفرینی است که در سالیان گذشته اهل تسنن و تشیع استان کردستان در کنار یکدیگر این نماز را اقامه کرده‌اند.

captcha