اجرای مراسم سنتی تعزیه به مدت پنج روز در سالن هلال زنجان
کد خبر: 3446453
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

اجرای مراسم سنتی تعزیه به مدت پنج روز در سالن هلال زنجان

گروه ادب و هنر: رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه گفت: اجرای مراسم سنتی تعزیه به مدت پنج روز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری زنجان و مؤسسه مهرانه به مدت ۵ روز از ساعت ۶ بعد از ظهر در سالن هلال زنجان برگزار می‌شود.

سیروس رستمی، رئیس هیئت امنای تکیه حسینی اعظم ارمغانخانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: هیئت امنای تکیه ارمغانخانه با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری زنجان و مؤسسه مهرانه به مدت 5 روز از ساعت 6 بعد از ظهر اجرای مراسم تعزیه سنتی خواهند داشت.

وی با اشاره به زمان برگزاری این مراسم افزود: آیین تعزیه‌خوانی در سالن هلال زنجان از روز دوشنبه 18 آبان آغاز و تا ظهر روز جمعه 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت و بازدید از این مراسم معنوی برای عموم مردم استان آزاد است.

وی با بیان اینکه اجرای مجلس شهادت حضرت مسلم ابن‌عقیل(ع) از ساعت 6 بعد از ظهر روز دوشنبه اولین تعزیه برگزار شده در این سالن خواهد بود، اظهار کرد: با برگزاری مجلس از ناقه افتادن حضرت سکینه(س) راس ساعت 6 بعد از ظهر روز جمعه اجرای این مراسم پایان می‌یابد.

رستمی تأکید کرد: اجرای مجلس شهادت عابس و شوذب، اجرای مجلس لشکرکشیدن حرابن‌یزید ریاحی و اجرای مجلس امان‌نامه نیز از دیگر تعزیه‌های اجرایی در طی این پنج روز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تکیه‌ شهر ارمغانخانه با بیش از 400 سال قدمت یکی از بزرگترین تکیه‌های تاریخی کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: اجرای مراسم سنتی تعزیه ارمغانخانه در سال 89 در میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

رستمی خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه‌خوانی همه ساله با آغاز ماه محرم در تکیه حسینی ارمغانخانه آغاز و به مدت 14 روز به طول می‌انجامد.‎

captcha