600 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد مشهد به رقابت پرداختند
کد خبر: 3472446
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
طی دو روز؛

600 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد مشهد به رقابت پرداختند

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیست‌ و ‌یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن وعترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ابراز کرد: این مسابقات همزمان با آغاز دهه فجر، به صورت شفاهی در سطح شهرستان‌ها طی روزهای 12 و 13 بهمن‌ماه برگزار شد که 600 شرکت‌کننده بانو و آقا حضور داشتند.

رمضانعلی عدالت‌خواه، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با  خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوي در خصوص بیست‌ و ‌یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ابراز کرد: این مسابقات همزمان با آغاز دهه فجر، به صورت شفاهی در سطح شهرستان‌ها طی روزهای 12 و 13 بهمن‌ماه برگزار شد.

عدالت‌خواه با اشاره به اینکه علاقه‌مندان پس از ثبت‌نام در سایت دانشگاه، طی دو روز در این رقابت قرآنی با هم رقابت کردند، افزود: در بیست‌ و ‌یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، 600 شرکت‌کننده بانو و آقا حضور داشتند.

وی، رشته‌های این دوره از مسابقات را ترتیل‌، قرائت(ترتیل و تحقیق)، حفظ سه، پنج، 10، 20، 30 و حفظ کل قرآن کریم و نیز اذان(ویژه آقایان) اعلام کرد و گفت: 12 بهمن‌ماه 60 نفر از بانوان شرکت‌کننده، با هم به رقابت پرداختند که بیشترین شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل حضور داشتند.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد مشهد با بیان اینکه پس از برگزاری دو روزه مسابقات، در هر رشته به تفکیک بانوان و آقایان به پنج نفر از برگزیدگان هدایایی تقدیم می‌شود، اضافه کرد: در تاریخ سه‌شنبه، 20 بهمن‌ماه طی مراسمی لوح، تقدیرنامه و نیز کارت هدیه به نفرات برگزیده تعلق می‌گیرد.

وی
با بیان اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآن و عترت، تصریح کرد: این مسابقات به منظور آشنایی دانشجویان ضمن تحصیل با قرآن کریم، عمل و مأنوس شدن آنان برگزار می‌شود.

عدالت‌خواه در خصوص بخش عترت مسابقات بیست و یکم دانشگاه آزاد نیز ابراز کرد: بخش کتبی این مسابقات با موضوع تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص) و چهارده معصوم(ع) 25 آذرماه امسال برگزار شد؛ همچنین مسابقات دیگری تحت عنوان مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای 17، 18 و 19 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد واحد مشهد با اشاره به مراحل استانی و کشوری این دوره از مسابقات نیز عنوان کرد: برگزاری مرحله استانی طی
اردیبهشت‌ماه 95 در شهرستان تربت‌حیدریه و مرحله کشوری مسابقات نیز آذرماه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
captcha