حضرت زینب(س)، مبارز راه آزادی و آزادگی است
کد خبر: 3475757
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

حضرت زینب(س)، مبارز راه آزادی و آزادگی است

گروه اجتماعی: رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه حضرت زینب(س)، مبارز راه آزادی و آزادگی است، گفت: حضرت زینب(س) یک انسان عالِم به شمار می‌رود که عالَم را متحول کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، صادق باغبان، رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهی کاشمر، صبح امروز، 26 بهمن‌ماه به همراه جمعی از کارکنان، اساتید و دانشجویان در بازدید از بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) این شهر، با اشاره به اینکه تأمین سلامت روانی افراد در جامعه مسئله مهم و حیاتی است که باید به آن توجه کرد، افزود: پرستاران فرشتگانی هستند که خود را وقف سلامت دیگران کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه حرکت زینب کبری(س)، نشان داد که یک زن آگاه، مؤمن و بصیر می‌تواند بر اجتماع اثر داشته باشد و خط مشی‌ها را تعیین کند، پرستاري را شغلي مقدس ارزيابي كرد و ادامه داد: پرستاران صبور و فداكار ايران اسلامي با الگوگرفتن از حضرت زينب(س)، زيباترين جلوه‌هاي نوع دوستي و مهرباني را در مسير مقدس دانستن از آلام و دردهاي بيماران به نمايش مي‌گذارند.
رئیس مؤسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه حضرت زینب(س)، مبارز راه آزادی و آزادگی است، گفت: حضرت زینب(س) یک انسان عالِم به شمار می‌رود که عالَم را متحول کرده است.
وی با اشاره به اینکه در کنار توان‌افزایی علمی و مهارتی پرستاران باید صاحبان این شغل شریف و خطیر به مؤلفه‌هایی همچون صبر و حوصله، قدرت تجزیه و تحلیل و روابط عمومی همراه با کارآمدی مؤثر جسمی و روحی آراسته باشند تا امکان تقویت سلامت و صحت بیشتر افراد جامعه فراهم آید، گفت: بخش عمده درمان، رسیدگی و بازتوانی بیماران در بخش‌های بیمارستانی بر عهده پرستاران است. 
باغبان با تأکید بر‌ اینکه پرستاران علی‌رغم سختی کار تلاش می‌کنند خانواده بیماران، متحمل رنج نشوند، افزود: تقارن میلاد آن بانوی بزرگ و روز پرستار افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاران است که باید این روز را به همه پرستاران تبریک گفت.
وی عنوان کرد: صمیمانه از تلاش و همراهي كادر پرستاري در اجراي طرح تحول سلامت كه در راستاي رفع درد و رنج بیماران و رضايت‌مندي آنان بود، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.
captcha