عدالت‌خواهی از معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح باشد
کد خبر: 3477846
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
رحیمی:

عدالت‌خواهی از معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح باشد

گروه سیاسی: امام‌جمعه ابهر گفت: تحقیق از طریق افراد صاحب نظر یکی از روش‌های شناخت افراد اصلح در عرصه انتخابات است که باید یکی از معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح عدالت‌خواهی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، 4 اسفندماه در همایش دانش‌آموزان رأی اولی‌ شهرستان ابهر با اشاره به آیه تطهیر، وجه تشبیه حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به دریا را پاک‌کنندگی آنها دانست و اظهار کرد: هر کس که به این دو ستون استوار تمسک کند توحید، نبوت و امامت او نیز صحیح و پایدار است.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت علی‌(ع) و حضرت زهرا(س) در اسلام، یادآور شد: امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از عجایبی هستند که در دنیا بی‌نظیر است.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه اخلاق و ادب از نشانه‌های انسان مومن است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دانش‌آموزان احترام به والدین، معلمان و اساتید است که این مساله در دین مبین اسلام نیز تاکید فراوان شده است که باید همواره مورد توجه جدی دانش‌آموزان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به استقبال حضرت یوسف از پدر و برادرانش و حوادث پس از آن که موجب شد نبوت از نسل حضرت یوسف بیرون رفت، افزود: احترام به پدر و مادر و دعای آنها در حق فرزند، قرآن خواندن و عمل به دستورات آن و دوری از گناه موجب سعادت و روشنی روح و جان می‌شود.

امام‌جمعه ابهر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز انتخابات با تاکید بر اهمیت شرکت در این امر، تصریح کرد: اصل، حضور در انتخابات است و هر رأی دانش‌آموزان و آحاد مردم تیری است که به سمت دشمن نشان رفته است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه ما باید افراد دین‌دار، متخصص، قانون‌مدار، عدالت‌خواه و با لیاقت و به دور از رانت و فساد را انتخاب کنیم، تصریح کرد: تحقیق از طریق افراد صاحب‌نظر یکی از روش‌های شناخت افراد اصلح است و دانش‌آموزان رأی اولی نیز با هر دیدگاه و سلیقه‌‌ای باید با مطالعه و تحقیق در انتخابات اسفند ماه حضور یافته و حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

captcha