انتقاد وزیر کار از مصرف‌گرایی/ جامعه قرآنی تولیدمحور است
کد خبر: 3482525
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

انتقاد وزیر کار از مصرف‌گرایی/ جامعه قرآنی تولیدمحور است

گروه اجتماعی: ربیعی در ادامه با انتقاد از مصرف‌گرایی در جامعه تاکید کرد: جامعه قرآنی تولیدمحور است نه رانتیر؛ آن جامعه‌ای که در آن پول، پول بیاورد بیمار است؛ ما به جامعه‌ای نیاز داریم که پول از تلاش، نخبگی و خلاقیت بدست بیاید؛ این همان آموزه‌های انبیای ماست.

به گزراش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از خراسان رضوی، علی ربیعی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، ظهر امروز، 21 اسفندماه در آیین اختتامیه دهمین مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تاش که در تالار امام علی(ع) مرکز تربیت معلم شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه جامعه ایران امروز به دو امر مهم پیشرفت و عدالت نیازمند است، اضافه کرد: ما امروز به پیشرفت، جامعه‌ای پر تلاش، جامعه‌ای بدون فقر و نابرابری نیازمندیم؛ من به عنوان یک شاگرد کوچک قرآن و یک بچه مسلمان احساس می‌کنم ما باید بیش از پیش خود را متحول کنیم، دست یکدیگر را بگیریم و به یکدیگر خیر برسانیم.
ربیعی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی جامعه در حال حاضر ابراز کرد: من آسیب‌ها و جدایی‌ها را می‌بینم؛ می‌بینم جامعه‌ای را که آنچه در دنیاست او را سیراب نمی‌کند و برای سیراب شدن به سمتی می‌رود که بنیان‌ها تخریب می‌شود.
وی با یادآوری صفا و صمیمیت قدیم در جامعه و زیان‌های استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید اظهار کرد: جامعه انسانی امروز به دلیل فقدان مراودات و ارتباطات ارزشی روزهای ناخوشی را سپری می‌کند؛ ما باید به آموزه‌های دینی و رفتار اجتماعی خود بازگردیم.
جامعه قرآنی تولید محور است
وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در ادامه با انتقاد از کسب سرمایه بدون کار و تلاش تاکید کرد: جامعه قرآنی تولید محور است نه رانتیر؛ آن جامعه‌ای که در آن پول، پول بیاورد بیمار است؛ ما به جامعه‌ای نیاز داریم که پول از تلاش، نخبگی و خلاقیت بدست بیاید؛ این همان آموزه‌های انبیای ماست؛ شغل انبیای ما نجاری، شبانی، دامداری، خیاطی و ... بوده است؛ اینان بزرگان و الگوهای ما هستند.
وی با تاکید بر لزوم کار و تلاش در جامعه به سخن امام خمینی(ره) در این باره اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرموده بودند کسانی که در طول تاریخ جامعه‌شان را متحول کرده بودند، کسانی بودند که سختی و زجر کشیدند، کار کردند و از دنیا چیزی نداشتند؛ ما بیش از گذشته نیازمندیم که به این ارزش‌های انسانی بازگردیم؛ جامعه‌ای که بر اساس برند و نوع لباس احترام می‌شود و جامعه‌ای که بدون هیچ زحمتی پول به دست می‌آورد با جامعه‌ای کار می‌کند و تلاشگر است، تفاوت دارد.
ربیعی با بیان اینکه ما به دنبال رشد هشت درصد هستیم که بخشی از این هدف نیازمند سرمایه است، افزود: ما سرمایه کافی برای این کار را هم نداریم اما اگر طبق توصیه قرآن کریم جامعه‌ای تلاشگر داشته باشیم، این نیروی انسانی می‌تواند کمبود در سایر بخش‌ها را هم جبران کند.
وی در همین راستا اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم در مقابل آیندگان و فرزندانمان پاسخگو باشیم، باید جامعه را به سمت کار و تلاش پیش ببریم و آن جامعه‌ای که آرزوی قرآن و آرزوی امام(ره) است را محقق کنیم.
وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در بخشی دیگر ازسخنانش بیان کرد: من سال‌ها پیش در زمان جنگ یک موتور 125 داشتم و 11 بار برای اینکه شناسایی نشوم منزلم را تغییر دادم، آن روزها با کوپن زندگی می‌کردیم اما در آن زمان با همه سختی‌هایش بسیار شادتر از امروز بودم که وزیر هستم و منزل و ماشین دارم.   
کار و تلاش؛ ویژگی‌ انسان قرآنی
وی در پایان سخنانش بر لزوم توجه به آموزه‌های قرآنی در زندگی تاکید کرد و افزود: انسان قرآنی، جامعه را می‌سازد، آباد می‌کند و احترام می‌کند، از دیدن فقر بغض می‌کند و تلاش می‌کند تا بسازد برای استفاده دیگران.
captcha