جایگاه زن به خوبی در اسلام تبین شده است
کد خبر: 3484547
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
رحیمی:

جایگاه زن به خوبی در اسلام تبین شده است

گروه سیاسی: امام‌‌جمعه ابهر گفت:‌ پیامبر اسلام(ص) با تعالیم برگرفته از قرآن کریم توانست در جامعه، مقام والای زن و وظایفش را به خوبی تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رحیمی، امام‌جمعه ابهر ظهر دیروز، 6 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد:‌ چون در آستانه روز زن و روز مادر قرار گرفته‌ایم به جا این است که از عظمت و مقام زن و مادر در سنت پیامبر سخن گفته شود.

وی افزود:‌ پیامبر اکرم (ص) به زن و مقام مادر عنایت بسیار ویژه‌ای داشته‌اند. قرآن در زمانی نازل گردید که در عرب جاهلیت خبری از ارزش و مقام و منزلت زن نبوده است. در عرب رسم دخترکشی رواج داشت و در فرهنگ آن روز زن اسبابی برای مرد بوده است. و مردان از داشتن دختر شرمنده بودند. ولی پیامبر اسلام (ص) با تعالیم برگرفته از قرآن کریم توانست در جامعه، مقام والای زن و وظایفش را به خوبی تبیین کند.

رحیمی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، تصریح کرد:‌ در روایتی وارد شده پیامبر اکرم فرمودند: «رَحِمَ اللّه ُاَبَا البَناتِ، اَلبَناتُ مُبارَكاتٌ مُحَبِّباتٌ وَ البَنونَ مُبَشِّراتٌ وَ هُنَّ الباقياتُ الصّالِحاتُ»؛ «خدا رحمت کند پدر دختران را، دختران مبارک و بسیار محبت کننده هستند و باقیات صالحات باشند».در روایت دیگر از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: رسول خدا فرموده: «نِعْمَ الْوَلَدُ، الْبَناتِ؛ مَلَطَّفاتٌ مُجَهَّزاتٌ، مُؤَنَّساتٌ، مُبارَكاتٌ»؛ «چه خوب فرزندانی هستند دختران: مهربانند، سامان‌دهنده، صاحب انس و پربرکت».

امام‌جمعه ابهر در ادامه با اشاره به اینکه از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، روش الگوگیری است، تاکید کرد:‌ اسلام هم برای تربیت و تعالی انسان‌ها بر این اصل مهم تاکید دارد. زیرا شخصیت الگو به عنوان یک نقطه کانونی در محور شده و هدایت‌های اخلاقی و تربیتی و در شکل‌گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جا می‌گذارد و لذا قرآن کریم، رسول گرامی اسلام را الگوی شایسته و اسوه حسنه مومنان معرفی کرده است و پیامبر اکرم نیز فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگو و اسوه معرفی می‌کند.

وی افزود: وجود نازنین امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند: «لَقَدْ كَانَتَ‏ عليها السلام مَفْرُوضَة الطَّاعَة عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس وَ الطَّيْرِ وَ الْوَحْشِ وَ اَلاَنبيا وَ الْمَلَائِكَةُ»؛ «اطاعت فاطمه (س) بر تمام بندگان الهی از جن و انس، پرندگان و حیوانات پیامبران و ملائکه واجب است».

12 فروردین از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما است

خطیب جمعه ابهر همچنین به سالروز 12 فروردین، روز اسارت و روز فتح و ظفر ملت اشاره و خاطرنشان کرد: امام عزیز ما در این روز بزرگ، پیام مهمی را صادر کرده و فرمودند: صبحگاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت الله است. از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیر اسلام دانست.

وی افزود: یکی از مهمترین درس‌های روح خدا برای ملت ایران، شعار ما می‌توانیم بود. این شعار بود که به ملت ایران هویت داد و احساس پوچی و ذلتی را که خودکامگان وابسته به غرب در ملت ایران ایجاد کرده بودند از میان برد. پیام مهم نوروزی رهبر عزیز انقلاب که سال را به نام «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند و بیانات بسیار مهمی که در مشهد مقدس ایراد فرمودند. نیز در این راستا است.

یک‌صدایی عامل حل مشکلات کشور است

رحیمی با اشاره به اینکه این پیام و سخنرانی حاوی مطالب بسیار مهم و کلیدی و اصول موضوعه و سند چشم‌انداز پیشرفت کشور بود، تصریح کرد: اگر مسئولین امر گوش خود را باز کنند و همه دست در دست هم بدهند یکدل و یکصدا و همدل باشند و در زیر سایه فرامین رهبری اقدام و عمل کنند کشور تبدیل به یک گلستان شده و مشکلات کشور حل خواهد شد.

captcha