اجرای طرح آرامش بهاری عمل به منویات رهبری است
کد خبر: 3484564
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
مدیرکل اوقاف استان قم:

اجرای طرح آرامش بهاری عمل به منویات رهبری است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری، عمل به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم،‌ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز، 7 فروردین‌ماه در جریان بازدید از خیمه معرفت برپا شده در آستان مقدس امامزاده علی بن‌جعفر(ع) اظهار کرد: هدف از برگزاری طرح آرامش بهاری، عمل به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: تمام تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه، تأمین آرامش معنوی زائران و مسافران نوروزی در پناه آستان مقدس امامزادگان است.
مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه طرح آرامش بهاری طی سال‌های گذشته و به‌ویژه نوروز 95 با استقبال گسترده‌ای از سوی زائران روبرو شده است، گفت: مردم ایران با فطرت پاک و خداجوی خود در طول سفرهای نوروزی، به بقاع متبرکه هم مشرف می‌شوند تا سفری آکنده از معنویت را تجربه کنند.
وی ادامه داد: حضور در بقاع متبرکه و ادامه سفرهای سیاحتی پس از آن، عمل به دستور قرآن نیز هست آنجا که می‌فرماید «قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» بنابراین طرح آرامش بهاری می‌تواند به این سیره حسنه کمک کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم عنوان کرد: اعضای هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه و همچنین مبلغان اعزامی و مستقر سازمان اوقاف طی نوروز امسال هم با حضور قوی در طرح آرامش بهاری، زمینه‌ساز ارائه خدمات فرهنگی مناسب به مردم شده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: امامزاده علی بن‌جعفر(ع) از جمله کسانی بودند که حضور چهار امام معصوم را درک کرد و جزو محدثان بزرگ به شمار می‌رفت، ضمن اینکه ایشان شاگردان زیادی تربیت کردند که یکی از مشهورترین آن‌ها عبدالعظیم حسنی است.  
captcha