12 فروردین از مصادیق آیه 5 سوره مبارکه قصص است
کد خبر: 3484983
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
رحیمی:‌

12 فروردین از مصادیق آیه 5 سوره مبارکه قصص است

گروه سیاسی:‌ امام جمعه ابهر گفت: 12 فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق آیه 5 از سوره مبارکه قصص است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: 12 فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق آیه 5 از سوره مبارکه قصص است که خدای متعال فرموده است: «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»؛‌ »و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم».

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه 12 فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، تصریح کرد: در این روز و با رای اکثریت مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی و طاغوتی به نظام جمهوری اسلامی تغییر پیدا کرد.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: در این روز ملت ایران با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به پای صندوق‌های رای رفتند و با رای 98.2 درصدی به جمهوری اسلامی، آری گفتند و ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد:‌ اکنون که بیش از 4 دهه از آغاز این حرکت می‌گذرد جمهوری اسلامی نه تنها تضعیف نشده بلکه توانسته جایگاه خوبی در بین کشورهای آزادیخواه پیدا کند و با اتکا به خودباوری و اعتماد به نفس که امام خمینی (ره) در ملت ایران دمیده، تاثیر مثبت خود را به جهانیان به اثبات برساند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه ملت ایران لیاقت رسیدن به بالاترین قله‌های موفقیت را دارد، گفت:‌ اگر حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در مسیر اسلامی حرکت کنند و اگر مسئولان به میزشان به عنوان فرصت خدمت نگاه کنند و شیفته قدرت نشوند، در آن صورت است که ذائقه مردم عزیز از اسلام و جمهوری اسلامی، شیرین خواهد شد.

captcha