حب دنیا از مصادیق بت‌پرستی مدرن است
کد خبر: 3486800
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
رحیمی:

حب دنیا از مصادیق بت‌پرستی مدرن است

گروه اجتماعی:‌ امام جمعه ابهر گفت: مقام‌پرستی، دنیاپرستی و میزپرستی از مصادیق بت‌پرستی مدرن است که باید از آنها دوری جست و به منابع اصلی سعادت و خوشبختی بشر توجه داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، پیش از ظهر امروز شنبه 21 فروردین ماه، در جلسه تفسیر سوره حمد و اخلاق اداری، با اشاره به اینکه سیر تکامل انسان به سمت کمال است، ابراز کرد: دنیا و مادیات نباید برای انسان به صورت ایده‌آل و کمال مطلوب درآید بلکه مردم باید به یک هدف والا که همانا رسیدن به پروردگار است توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر این که سوره مباركه حمد عصاره معارف قرآن كریم را در بردارد، افزود: اگر معارف این سوره در جامعه تبیین و اجرا شود ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی بدفکر‌ی‌ها، بدبینی‌ها و بد‌نیتی در انسان‌ها را ناشی از عدم آشنایی با معارف اخلاق محور دینی و اسلامی عنوان کرد وافزود: مقام‌پرستی، دنیاپرستی و میزپرستی از مصادیق بت‌پرستی مدرن است که باید از آنها دوری جست وبه منابع اصلی سعادت و خوشبختی بشر توجه داشت.

امام جمعه ابهر با اشاره به این که اگر کار‌ها برای رضای خداوند انجام گیرد آثار آن به اجتماع باز خواهد گشت، افزود: اگر عمل به اقتضاى ايمان و با انگيزه الهى و قصد قربت انجام شود خشنودی خداوند را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که باید هر کار مهمی را با «بِسْمِ اللَّهِ» شروع كنیم چرا که اگر كاری با نام خدا شروع نشود،نافرجام و ابتر است،گفت: الرحمن و الرحیم دو صفت از رحمت خداوند هستند، رحمان به معنی این است که به همه رحم می‌کند و رحیم به معنی این است که همیشه رحم می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی راه مستقیم را راه شهدا، انبیاء، امامان و صدیقین دانسته و خواستار پیروی و تاسی از سیره و روش آن بزرگان در زندگی شخصی و اجتماعی و تبیین آن در بین دانش‌آموزان مدارس شد.

captcha