آشنايي كودكان خرمشهر با آيات كاربردي قرآن
کد خبر: 3487540
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

آشنايي كودكان خرمشهر با آيات كاربردي قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر از برگزاري دوره حفظ موضوعي قرآن براي كودكان خبر داد و گفت: برگزاري تنوع اين دوره با محوريت آیات کاربردی خواهد بود.

شهناز شاهی، مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: سال جدید با آغاز برخی از دوره‌ها و حضور قرآن‌آموزان در دوره‌های بالاتر همراه بود. از جمله اين دوره​ها كلاس​هاي روخواني قرآن كريم و تجويد عملي بانوان است.

وي همچنين از شروه دوره حفظ موضوعي قران ويژه كودكان خبر داد و گفت: نام‌نویسی اين دوره قرآني از بهمن‌ماه آغاز شد و آزمون ورودی آن از روز گذشته یکشنبه 22 فروردین‌ماه آغاز شد و امروز ادامه می‌یابد.

مدیر جامعه‌القرآن خرمشهر با بيان اينكه این دوره برای کودکان چهار و نیم تا پنج و نیم سال برگزار می‌شود، گفت: در اين آزمون ورودي، آمادگي كودكان جهت حضور در حفظ موضوعي قرآن ارزیابی مي​شود و پس از تأييد مي​توانند در اين دوره شركت كنند.

شاهي در خصوص هدف و اهمیت برگزاری این دوره برای کودکان گفت: دوره حفظ موضوعي قرآن بسیار متنوع است. در این دوره کودکان با آیات کاربردی قرآن مثل آیات حجاب، کمک به دیگران، غذا، تطهیر، پاکی و پاکیزگی، سلام کردن، احترام به پدر و مادر و تشکر و... آشنا می‌شوند. اولین آیه‌ای که به کودکان تدریس می‌شود، سلام است و آموزش در قالب شعر و داستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور در این دوره تأثیر مثبتی در رفتار کودکان ما دارد، گفت: از همه مهم‌تر حضور در دوره حفظ موضوعی قرآن، کودکان را برای دوره روخوانی که دوره پایه‌های قرآن است آماده می‌کند.

captcha