اختصاص 32 موقوفه آستان قدس به «فقرا و مستمندان»
کد خبر: 3488583
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

اختصاص 32 موقوفه آستان قدس به «فقرا و مستمندان»

گروه اجتماعی: معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: موقوفه 32 واقف آستان قدس رضوی به فقرا و مستمندان اختصاص یافته تا برابر مفاد وقف نامه و نیات واقفان به مصرف برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومي آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشورثانی، معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: موقوفه «مرحوم عتیقی» از قدیمی‌ترین موقوفات آستان قدس رضوی است که در سال 931 هجری قمری وقف شده است.
وی تصریح کرد: ایشان 22 رقبه را برای مصارف گوناگونی همانند روشنایی و سوخت حرم مطهر رضوی، خدام، حفاظ و دارالشفاء و بیمارستان‌های وابسته وقف کرده و اطعام فقرا و مساکین نیز از دیگر مصارف این موقوفات به شمار می‌آیند.
معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: بر اساس وقف‌نامه، درآمد موقوفات مذکور پس از کسر مخارج عمارات موقوفات و حق‌التولیه در جهات تعیین شده به مصرف می‌رسد.
وی اضافه کرد: موقوفه وراث مرحوم «سید نورالدین‌الحسینی زارعی» نیز از جدیدترین موقوفات این حوزه به شمار می‌رود که در سال 1391 هجری شمسی وقف آستان قدس رضوی شده است.
دانشور‌ثانی تصریح کرد: در وقف ‌نامه تأکید شده تا درآمد مزرعه محمدآباد، واقع در استان فارس پس از کسر هزینه و سایر مصارف به مصرف فقرا و مستمندان برسد.
captcha