قرآن‌آموزان موفق، زبان گویای فعالیت‌ مؤسسات قرآنی هستند
کد خبر: 3491936
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
اکبری:

قرآن‌آموزان موفق، زبان گویای فعالیت‌ مؤسسات قرآنی هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر جامعةالقرآن سلطانیه گفت: قرآن‌آموزان موفقع زبان گویای فعالیت‌های مؤسسات قرآنی هستند که با ارائه دانش و آموخته‌های قرآنی خود که با شرکت در دوره‌های آموزشی مؤسسات قرآنی کسب کرده‌اند دیگران را راغب به شرکت در این دوره‌ها می‌کنند.

اعظم اکبری، مدیر جامعة القرآن سلطانیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: تبلیغ و معرفی دوره‌های جدید قرآنی زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز و همراه با جذب آمار بالایی از شرکت کنندگان باشد که بتوان نتایج حاصل از دوره را به خوبی به علاقه‌مندان معرفی کرد.

وی افزود:‌ معمولا حضور در دوره‌های آموزشی قرآنی از سوی کودکان و نوجوانان با میل و رغبت بیشتری انجام می‌شود زیرا عده‌ای این تصور را دارند که قرآن‌آموزی فقط محدود به سنین پایین است، در حالی که طبق تعالیم دینی هیچگاه برای آموختن دیر نیست و افراد باید از هر فرصتی در این زمینه استفاده کنند.

اکبری با اشاره به برگزاری دوره تفسیر برای بانوان در شهر سلطانیه که توسط این مؤسسه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ‌این دوره در سه مرحله انجام می‌شود که شامل دوره فهم قرآن برای همه، ترجمه و مفاهیم همچنین تفسیر ترتیبی قرآن کریم است.

وی افزود: برای اثرگذاری هر چه بیشتر این دوره‌ها، اصول آشنایی با زبان و قواعد عربی در دستور کار قرار دارد و در نهایت شرکت‌کنندگان وارد مرحله تفسیر ترتیبی آیات نورانی کلام وحی می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه این دوره در ابتدا استقبال چندانی در سلطانیه نداشت، تاکید کرد: با توجه به اینکه این دوره آموزشی برای بانوان سن بالا در نظر گرفته شده است، ‌استقبالی از حضور در آن نشد تا اینکه با تبلیغات گسترده، تنها 5 نفر از بانوان در آن حاضر شدند.

این فعال عرصه قرآنی تصریح کرد: پس از اتمام دوره شرکت کنندگان که در محافل مختلف و در جمع بانوان دیگر در مورد آموخته‌های خود سخن می‌گفتند در حال حاضر یک کلاس 8 نفره دیگر در همین زمینه تشکیل شده که در حال تدارک برای برگزاری کلاس سوم نیز هستیم.

captcha