نگاهی به دستاوردهای آخرین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن خراسان رضوی
کد خبر: 3499614
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

نگاهی به دستاوردهای آخرین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیزدهمین و آخرین جلسه کمیسیون آتخصصی آموزش عمومی قرآن کریم خراسان رضوی، در سال تحصیلی ۹۵ ـ ۹۴ در سه محور اصلی برگزار شد که این جلسه دستاوردهایی را به همراه داشت؛ در این گزارش نگاهی داریم به این دستاوردها.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیزدهمین و آخرین جلسه کمیسیون تخصصی آموزش عمومی قرآن کریم خراسان رضوی، در سال تحصیلی ۹۵ ـ ۹۴، اواخر اردیبهشت‌ماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
در این جلسه نمایندگان سازمان‌ها شامل نمایندگان حوزه علمیه برادران، تشکل‌های قرآنی، موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و نماینده آموزش و پرورش حضور داشتند.
بنا بر این گزارش، سیزدهمین جلسه آموزش قرآن کریم خراسان رضوی با سه محور اصلی برنامه‌های آموزش عمومی قرآن کریم، برنامه‌های قرآنی نهادهای استان برای تابستان ۹۵ و تشریح برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شکل گرفت.
ایجاد وحدت، همگرایی و هم‌افزایی در خصوص برنامه‌های قرآنی تابستان 94 در بین اعضا از جمله خروجی‌های این جلسه بود که قرار شد افراد برنامه‌هایشان را در اختیار هم قرار دهند تا نهادهای مختلف، برنامه‌های قرآنی دیگر را اطلاع‌رسانی کنند و مخاطبان را نسبت به شرکت در برنامه سایر نهادها سوق دهند.
حضور فعال و باشکوه در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد و تشکیل کمیته ارزشیابی توسط دبیرخانه کمیسون آموزش عمومی برای این نمایشگاه، دیگر دستاورد این جلسه بود و بنا شد این کمیته، نهادهای موفق در حوزه آموزش عمومی را ارزیابی کرده و آن‌ها را برای تجلیل به ستاد برگزاری و اجرای نمایشگاه معرفی کند.
آگاه شدن اعضاء کمیسون از برنامه‌های قرآنی سازمان تبلیغات به منظور استفاده از ظرفیت این سازمان در پیشبرد برنامه‌های قرآنی خود و سازمان تبلیغات و نیز ایجاد هم‌افزایی بین برنامه‌های سازمان‌های اعضای کمیسیون و سازمان تبلیغات، خروجی دیگر این جلسه بود.
بنا به گفته مهدی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، مطلبی که در این جلسه همچون جلسات قبلی ذکر شد، بیان این انتظار بود که شورای توسعه قرآن استان، پابه پای کمیسیون آموزش عمومی قرآن، جلسات منظمی را به منظور بررسی مستندات این کمیسون داشته باشد.
بنا براین گزارش، در این جلسه، نقد و ارزیابی بر برنامه نمایشگاه سال گذشته صورت گرفت و طرح‌هایی برای برگزاری بهتر نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ارائه شد که تغییر زمان نمایشگاه به قبل از آغاز ماه رمضان یا اوایل این ماه، برای حضور نهادهای استان در نمایشگاه تهران و نیز حضور دیگر سازمان‌ها در نمایشگاه قرآن مشهد، از جمله آن است.
در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز پیشنهاداتی ارائه شد که مرکزیت آن در آستان قدس رضوی، حرم امام رضا(ع) یا مرکزیت شهر مثل میدان شهدا باشد و نماینده آستان قدس رضوی اعلام آمادگی کرد تا در سال‌های آینده بتوانیم نمایشگاه قرآن را در جوار حرم مطهر رضوی برگزار کنیم.
دیگر مطلبی که در این جلسه بیان شد، تأکید رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بر داشتن رویکرد آموزشی و پژوهشی این نمایشگاه بود که وی یادآور شد: نمایشگاه قرآن نباید صرفا با هدف تبلیغی و ترویجی برگزار شود و قرار شد این پیشنهاد برای بررسی در جلسات استان، به کمیسیون شورای قرآنی استان ارائه شود.
یادآور می‌شود، جلسه آتی شورای توسعه قرآن، به بررسی مصوبات کمیته آموزش عمومی قرآن اختصاص یافته و قرار است مصوبات تا این لحظه کمیته مذکور، در شورای توسعه قرآن بحث و بررسی شده و موارد مورد نیاز از طرف شورای توسعه استان به نهادها و ادارات مربوطه ابلاغ شود تا با تامین اعتبار، شاهد اجرایی شدن این موارد باشیم.
captcha