جشنواره جامعه القرآن کشور در استان یزد آغاز شد
کد خبر: 3519338
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

جشنواره جامعه القرآن کشور در استان یزد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: هجدهمین جشنواره بین‌المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی جامعةالقرآن الکریم یادبود شهیدمنا حاج حسن دانش در یزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، هجدهمین جشنواره بین‌المللی مسابقات قرآنی، علمی، هنری و ورزشی جامعةالقرآن الکریم یادبود شهیدمنا حاج حسن دانش امشب در دانشگاه یزد آغاز شد.
حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مدیرکل واحد برادران جامعه القرآن کشور دوشنبه شب در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی جامعه القرآن الکریم به میزبانی استان یزد اظهار کرد: در مسابقات جامعه القرآن که به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود قصد داریم رفاقت را به جای رقابت جایگزین نیم و در این راستا برنامه ریزی‌ها و برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.
نجفی افزود: هر ساله در مسابقات قرآن سعی کرده‌ایم یک رشته جدید ایجاد کنیم و سعی ما براین بوده که فضای رقابتی از مسابقات خارج شود و به صورت دوستانه برگزار شود.
وی ادامه داد: به همین دلیل در سال جاری رشته تپق خوانی برگزار می‌شود که در این رشته در دو مقطع زیر 16 سوال و بالای 16 سال با خواندن آیات قرآن به رقابت می‌پردازند و هرکس اولین اشتباه و یا به اصطلاح تپق را داشت حذف می‌شود تا در نهایت مقام اول در هر مقطع سنی مشخص شود.
مدیرکل جامعه القرآن الکریم گفت: در کنار مسابقات قرآن مسابقات ورزشی و هنری نیز برای همه مقاطع سنی برگزار می‌شود و همچنین با حفظ سوره حجرات قصد داریم دستورات قرآنی در زندگی متسابقین نیز اجرایی شود.
حجت‌الاسلام نجفی افزود: خوشبختانه با تمهیداتی که در سال جاری و در استان یزد اندیشیده شده ان شاءالله مشکلاتی که در دوره قبل و در ارومیه به وجود آمد تکرار نخواهد شد و تاکنون همه تمهیدات در بهترین وجه ممکن انجام شده است و از همه مسئولان دارالعباده استان یزد که به حق زیبنده این لقب هستند کمال تشکر و امتنان را داریم.
وی تصریح کرد: در اختتامیه مسابقات که روز پنجشنبه برگزار می‌شود از 70 نفر در رشته‌های مختلف تجلیل می‌شود و همچنین برای مسابقات تپق خوانی نیز جوایز سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس در نظر گرفته شده است و در این مسابقات از 25 استان کشور حضور دارند.
مهدی فلاح، از مسئولان تشکل قرآنی استان یزد و از برگزار کنندگان هیجدهمین دوره جشنواره جامعه القرآن کشور نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه با توجه به جلساتی که از چندماه قبل و برای این مسابقات برگزار شد همه اقدامات لازم انجام شده و شاهد برگزاری مسابقات در فضای آرام و معنوی در دیار قنات، قنوت و قناعت خواهیم بود و استان یزد همواره مهد علما و بزرگان زیادی بوده و در زمینه قرآن نیز شهید حاج حسن دانش سرآمد قاریان استان است.
یادآوری می‌شود در پایان این مراسم مسابقه کتبی از مقاطع بالای 16 سال گرفته شد و مسابقات قرآن و همچنین مسابقات ورزشی و هنری نیز روزهای سه شنبه و چهارشنبه در محل دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.
captcha