کمبود خانه عالم در روستاهای خراسان رضوی/ نیازمند حمایت خیّران هستیم
کد خبر: 3519699
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
مرویان‌حسینی عنوان کرد:

کمبود خانه عالم در روستاهای خراسان رضوی/ نیازمند حمایت خیّران هستیم

گروه اجتماعی: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با ابراز اینکه ۴۰ درصد از روستاهایی که روحانیون در آن‌ها حضور دارند، فاقد خانه عالم هستند، اظهار کرد: در این بخش، نیاز به حمایت استانداری و خیّران داریم تا با کمک‌های آن‌ها، این مشکل حل شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه دو طرح حضور درازمدت روحانیون در روستاهای بزرگ و شهرهای دورافتاده استان خراسان در حال اجرااست، عنوان کرد: در حال حاضر، بیش از 700 نفر از روحانیون مبلّغ در این طرح‌ها شرکت دارند و در روستاها مستقر شده‌اند.
وی با ابراز اینکه ۴۰ درصد از روستاهایی که روحانیون در آن‌ها حضور دارند، فاقد خانه عالم هستند، اظهار کرد: در این بخش، نیاز به حمایت استانداری و خیّران داریم تا با کمک‌های آن‌ها، این مشکل حل شود.
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی با اشاره به اینکه در کوتاه‌مدت سه هزار روحانی برای تبلیغ در ایام خاصی مانند ماه مبارک رمضان اعزام شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به استاندارد کشوری در اعزام مبلغ، در حال حاضر خراسان رضوی یک و نیم برابر این استاندارد اعزام مبلغ داشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود، به دلیل اینکه خراسان رضوی یک استان مرزی است و مشکلات خاص خودش را دارد و روستاها پراکنده‌اند، هنوز بخشی از مطالبات مردم و نیازهای آنان برای اعزام مبلغ برآورده نشده است.
وی با اشاره به این موضوع که بعضی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان خوشاب و داورزن از اداره تبلیغات اسلامی مستقلی برخوردار نیستند، تصریح کرد: در این زمینه دو مشکل اساسی یکی نبود مجوز برای استخدام نیرو و دیگری نبود ساختمان اداری وجود دارد که نیازمند بودجه و زمین است و حمایت خیّران را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی بیان کرد: در کل مجموعهة کمتر از 100 نفر برای هدایت فرهنگی یک استان کارمند داریم که بر این اساس بخشی از کار از جمله در هیأت‌های مذهبی، در بخش مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و کانون‌های قرآنی و موسسات قرآنی به صورت رایگان توسط خود مردم انجام می‌شود.
captcha