فعالیت ۷ مدرسه قرآنی جامعة‎القرآن الکریم در قم
کد خبر: 3524640
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

فعالیت ۷ مدرسه قرآنی جامعة‎القرآن الکریم در قم

گروه فعالیت‎های قرآنی: مسئول ستاد هماهنگی امور مدارس جامعةالقرآن گفت: ۷۳ مدرسه قرآنی در کشور فعالیت دارد که از این تعداد هفت مدرسه در قم فعال است.

به گزاش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حیدر رستمی، مسئول ستاد هماهنگی امور مدارس جامعةالقرآن با اشاره به فعالیت‌های جامعة‌القرآن گفت: جامعة‌القرآن اکنون بیش از هزار شعبه در کل کشور دارد و از سنین سه تا چهارسالگی نوآموزان حفظ قرآن و مفاهیم را آموزش می‌بینند.
وی افزود: دانش‌آموزان در مدارس قرآنی ضمن اینکه دروس مصوب آموزش و پرورش را می‌گذرانند، از برنامه‌های قرآنی این مدارس بهره‌مند می‌شوند.
مسئول ستاد هماهنگی امور مدارس قرآنی با بیان اینکه ۷۳ مدرسه قرآنی در کل کشور وجود دارد که از این تعداد هفت مدرسه در قم است، گفت: این مدارس با اخذ مجوز و زیر نظر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و برنامه‌ریزی‌های قرآنی ویژه آنها انجام شده است.
وی عنوان کرد: مدرسه قرآنی برای مقطع متوسطه اول ویژه پسران شهریور امسال در پردیسان افتتاح می‌شود و اکنون تنها یک مدرسه ابتدایی قرآنی در پردیسان وجود دارد.
رستمی با بیان اینکه معلمان قرآنی این مدارس در قالب تربیت مربی آموزش‌ها و روش‌های تدریس قرآن را می‌آموزند با اشاره به استقبال قابل توجه از این مدارس در استان قم، گفت: با توجه به کمبود ظرفیت ، امکان پاسخ به تقاضای افراد علاقه‌مند وجود ندارد.
captcha