مادری با نور قرآن
کد خبر: 3526247
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
گفت و گو با بانوی حافظ قرآن در " اسفجین "

مادری با نور قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: بانوی 50 ساله حافظ قرآن گفت: تنها سه کلاس در مدرسه و دو کلاس در نهضت خواندم ولی از وقتی شروع به حفظ آیات نورانی وحی کردم، دوست داشتم مبلّغ قرآن شوم تا بتوانم بانوان را با برکات قرآن آشنا کنم.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، از شهر زنجان به طرف میانه که 18 کیلومتر می‌روی، تابلوی روستای اسفجین را می‌بینی. داخل روستا می‌رویم. فریده حسنی مثل هر سال تابستان و به اقتضای فصل کار، به همراه همسرش در زمین کشاورزی مشغول فعالیت است.

با همان لهجه ترکی به گرمی و با لبخند خوش‌آمد گفت و با حجب و حیای یک بانوی روستایی و با گوشه چادر گل‌گلی‌اش که دور کمر بسته بود، عرقش را پاک کرد.

گفت متولد سال 45 است و تا کلاس سوم بیشتر به مدرسه نرفته و درس نخوانده است، البته بعدها و با علاقه‌ای که به خواندن و نوشتن داشت دو کلاس هم در نهضت خواند و مدرک پنجمش را گرفت. بعد هم که دیگر درگیر کارهای روزمره و کمک به همسر کشاورز و مسئولیت مادری 4 بچه قد و نیم قد به حد کافی وقتش را پر می‌کرد.

از اینکه چطور شد وارد عرصه حفظ قرآن شد از او سوال کردم، انگار شیرین‌‌ترین رخداد زندگی‌اش را مرور می‌کند، گفت: یک روز پائیز سال 91 بود، یکی از خانم‌های همسایه گفت شنیدم جامعة‌القرآن کلاس‌های خوبی در زمینه روخوانی و تجوید قرآن برگزار می‌کند برویم. اگر شرایط سنی‌مان را قبول کردند ما هم در کلاس‌ها شرکت کنیم.

وقتی از کلاس‌ها اطلاع کافی پیدا کردیم من خیلی مایل بودم در کلاس حفظ شرکت کنم و از همان ابتدا برای این دوره ثبت‌نام کردم و در عرض سه سال توانستم حافظ کل قرآن شوم.

این بانوی موفق قرآنی تاکید کرد: اوایل هفته‌ای 4 روز از روستا تا شهر زنجان می‌رفتم و بعد از مدتی به هفته‌ای 2 روز رساندم چون رفت و آمد برایم خیلی سخت بود.

فریده حسنی انگار یاد سختی‌های آن روزها افتاد و گفت: در روستا ماشین عمومی که نیست و در گرمای تابستان و سرمای زمستان، وقتی برف و باران بود یا گرمی آفتاب کلافه کننده بود به کلاس می‌رفتم، ولی هیچ وقت اینها مانع از ادامه فعالیتم نشد، چون خیلی علاقه داشتم که بتوانم کل قرآن را از حفظ کنم برای همین در این سه سال هر بار مصمم‌تر از قبل آماده می‌شدم تا در کلاس حضور داشته باشم هر آیه که حفظ می‌کردم انگار به هدفم نزدیکتر می‌شدم و سختی راه یادم می‌رفت.

این مادر قرآنی که مثل همه مادرها، بهترین را برای بچه‌هایش می‌خواهد، تصریح کرد: چون هر روز در خانه باید قرآن می‌خواندم، برکات آن به خوبی در زندگی‌ام مشخص بود و همسرم هم علی‌رغم اینکه سواد خواندن و نوشتن ندارد ولی خیلی تشویقم می‌کرد و الان یکی از دخترهایم که 25 ساله است نیز شروع به حفظ کرده و می‌خواهد حافظ کل قرآن شود.

حسنی گفت: البته چون سوادم کم است در زمینه تجوید و همچنین مفاهیم قرآن مشکل دارم که خیلی دوست دارم تحصیلات رسمی خود را ادامه دهم و هم در زمینه تجوید و تفسیر آیات قرآن پیشرفت کنم تا بتوانم به عنوان مربی قرآن عده بیشتری از علاقه‌مندان به ویژه بانوان روستا را با آیات قرآن آشنا کنم و خیلی دوست دارم مبلغ قرآن شوم.

captcha