سیاست‌های ابلاغی رهبری سندی برای رسیدن به تحکیم خانواده اسلامی است
کد خبر: 3530202
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

سیاست‌های ابلاغی رهبری سندی برای رسیدن به تحکیم خانواده اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: سیاست‌های کلی خانواده که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، سند و نقشه‌ای در راستای رسیدن به هدف والای تحکیم بنیان خانواده به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسانی و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.

وی افزود: این تعریف کامل و جامع گستردگی حوزه خانواده را مشخص کرده است چون نه تنها خانواده هسته مرکزی اجتماع است بلکه نخستین اجتماعی است که شخص در آن گام می گذارد و آداب زندگی و اصول و رسوم اجتماعی و تعاون و از خودگذشتگی را در آن فرا می گیرد.

وی افزود: خانواده کانون حفظ سنن ملی و اخلاقی و مرکز رشد عواطف و احساسات است که مکتب آموزش تعاون و فداکاری و کانونی برای حمایت از انسان به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: بر این اساس با اندکی تفکر و نگرش بر تک تک بندهای سیاست‌های کلی خانواده می‌توان دریافت که خانواده در حفظ و گسترش قدرت ملی نقش مؤثری ایفا می‌کند و به بیان دیگر رابطه‌ای نزدیک بین قدرت ملی و خانواده وجود دارد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه سستی و تباهی خانواده ها انحطاط ملت را به دنبال دارد، یادآور شد: حفظ حریم خانواده براساس تعالیم و آموزه های ناب اسلامی تنها راهکار حفظ آن از آسیب هایی است که ارکان خانواده را تهدید می‌کند و برای جلوگیری از این تهدیدات جامعه نیازمند دریافت نقشه راه و برنامه ای جامع و مدون است.

وی یادآور شد: سیاست‌های کلی خانواده که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده سند و نقشه ای برای رسیدن به اهداف است و سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یکی از ارکان اشاعه فرهنگ در جامعه سعی بر این دارد که با برنامه ریزی بلند مدت و مدون به این تحقق دست یابد و تمهیدات لازم در راستای این اهداف را بیاندیشند.

captcha