ایجاد شعبه جامعة‌القرآن در شهر کوت عراق
کد خبر: 3531801
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
در دیدار دبیرکل اتحادیه قرآنی عراق با مدیر جامعةالقرآن عنوان شد:

ایجاد شعبه جامعة‌القرآن در شهر کوت عراق

گروه فعالیت‎های قرآنی: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های قرآنی عراق با حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعةالقرآن دیدار و عنوان شد که شعبه جامعة‌القرآن در شهر کوت عراق ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، «ناطق الزرکانی»، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های قرآنی در عراق امروز با حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، در دفتر مرکزی جامعةالقرآن‌ الکریم دیدار داشت.
در این جلسه جمعی از مسئولان کشور عراق از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین عدنان صالحی، رئیس شورای عالی قرآن بصره، سیدجمیل الزامی مسئول روابط عمومی اتحادیه‎های قرآنی بصره، باقر رشاد فعال اتحادیه‌های قرآنی بصره و حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی و مسئولان جامعةالقرآن‌ الکریم حضور داشتند.
در این جلسه که با محتوای راه‌اندازی شعبه جامعةالقرآن‌ الکریم در شهر کوت کشور عراق برپا شد، مباحثی چون تقبل آموزش مربیان، مدرسان، مدیران امور قرآنی کشور عراق توسط جامعةالقرآن‌ الکریم، اعزام مربیان قرآنی این مرکز به منظور ارائه آموزش‌های لازم و برپایی دوره‌های تربیت مربی در کشور عراق، آموزش قرآن کریم به قرآن‌آموزان و مربیان قرآنی کشور همسایه به مدت یک‌سال مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
در ادامه این دیدار، «ناطق الزرکانی»، دبیرکل  اتحادیه انجمن‌های  قرآنی در عراق به بسط و گسترش شعبه جامعةالقرآن‌ الکریم پس از راه‌اندازی شعبه کوت اشاره کرد و مقرر شد در ایام ماه محرم، مدیرعامل و مسئولان جامعةالقرآن‌ قم از ساختمان جامعةالقرآن‌ شعبه کوت کشور عراق بازدید داشته باشند.
در این جلسه، مقرر شد که یک نیروی متخصص و مجرب از جامعةالقرآن‌ به طور ثابت به عنوان مدیر شعبه کوت کشور عراق به فعالیت مشغول باشد و همچنین آئین‌نامه‌های آموزشی خردسالان، خواهران و آقایان ترجمه و در اختیار نماینده عراق قرار گیرد و برنامه ویژه خردسالان برای آموزش دوره‌های نونهالان دراین شعبه ارائه شود.
گفتنی است، در پایان این  جلسه، مقرر شد که تفاهم نامه‌ای درباره مباحث مورد بررسی در این جلسه به امضای دو مرکز قرآنی برسد.
captcha