نماز ظهر عاشورا، با حضور گسترده عزاداران در قزوین اقامه شد
کد خبر: 3537371
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)؛

نماز ظهر عاشورا، با حضور گسترده عزاداران در قزوین اقامه شد

گروه اجتماعی:عزاداران حسینی در قزوین و شهرهای مختلف استان، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع)، با شکوه خاصی اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، نماز به عنوان پرچم اسلام و مهمترین تاکید امام حسین(ع) از اهداف قیام حسینی است.
 در این میان نماز ظهر عاشورا به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت اباعبداله حسین(ع)، همه ساله با شکوه بسیار در سراسر استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
 عزاداران حسینی امروز نیز، پس از حضور در دسته جات زنجیر و سینه‌زنی، با شنیدن بانگ الله اکبر در صفوفی بهم فشرده، نماز ظهر عاشورا را در عمل به پیام عاشورا و امتداد سوگواری خود در رثای حسین‌ابن‌علی(ع) و یاران با وفایش، با شکوه هر چه تمام در جای جای استان قزوین با هماهنگی، انسجام عزاداران و همکاری همه هیئت های مذهبی اقامه کردند.
در قزوین نیز نماز ظهر عاشورا، به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خیابان شهدا و خیابان های منتهی به بارگاه ملکوتی امامزاده حسین(ع) اقامه شد.
همچنین نماز اول وقت ظهر عاشورا همزمان در شهرها و بخش های مختلف استان از جمله شهرهای آبگرم، آوج، بوئین زهرا، البرز، آبیک، تاکستان، محمدیه، اقبالیه، محمودآباد، الموت، دانسفهان، ضیاآباد، سیردان، کوهین و دیگر نقاط استان با حضور گسترده مردم عزادار به امامت ائمه جماعات مساجد این شهرها اقامه شد.
captcha