حضور در مراسم عزاداری عشق و ارادت به امام حسین(ع) است
کد خبر: 3537435
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

حضور در مراسم عزاداری عشق و ارادت به امام حسین(ع) است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حضور در مراسمات عزاداری عرض ارادت به امام حسین(ع) و اعلام آمادگی ما در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در شهرهای دلبران، قروه و سریش آباد با تسلیت تاسوعای حسینی اظهار کرد: حضور در مراسمات عزاداری عرض ارادت به امام حسین(ع) و اعلام آمادگی ما در برابر دشمنان است.

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) دارای ویژگی‌های ممتاز و یک الگو و یک انسان نمونه بودند که از هر جهت که به ایشان نگاه می‌کنیم در اوج قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به روایاتی از امام جعفر صادق(ع)، اعلام کرد: امام صادق(ع) اولین ویژگی عموی خویش را عبد و بنده خدا بودن، می‌داند و ایشان را به عنوان یک الگو برای ما معرفی می‌کند و این همان چیزی است که افتخار پیامبر گرامی اسلام(ص) به آن است.

وی بیان کرد: انسان به هر مقام و درجه‌ای که بخواهد برسد اول باید عبد و بنده خدا باشد و مطیع اوامر الهی باشد و حضرت زینب(س) در جواب یزید مغرور و نفهم می‌فرماید هر آنچه اتفاق افتاده زیبایی بوده و اگر انسان عبد صالح خدا باشد همه مصیبت‌هایی که به او می‌رسد برایش زیبا است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: انسان صالح انسانی است که اهل عمل صالح است یعنی کارها، رفتارها و عملکرد خود انسان است که ما را صالح یا فاسد نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) انسانی است که تمام رفتارهایش زیباست اما مهم‌ترین رفتار ایشان اطلاعت پذیری و ولایت مداری ایشان بود که کاملا در مسیر الهی و تسلیم امر خدا و در مسیر رسول‌الله(ص) حرکت می‌کرد و خود را با سیره پیامبر(ص) تطبیق داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اطاعت پذیری محض حضرت ابوالفضل العباس(ع) از امام حسین(ع) اعلام کرد: ولایت مداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) نشان می‌دهد ولایت پذیری، خویشاوند و غیر خویشاوند ندارد و باید تابع محض ولی باشیم و این الگویی است که انسان را در مسیر ولایت قرار می‌دهد تا انسان در مسیر خدا قرار گیرد و به بهشت و رضوان الهی و هرجا که می‌خواهد برسد و باید در مسیری که برای حضرت ابوالفضل العباس(ع) ترسیم شده است قدم بردارد.

وی ادامه داد: ذکر این مصیبت‌ها برای این است که بدانیم انسان‌هایی ظالم در مقابل انسان‌هایی پاک و مطهر ایستاده‌اند و به امام حسین(ع) و اهل بیت ظلم کرده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تمام قدرت و نیروی بدنی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در خدمت امام حسین(ع) و مطیع محض اوامر ایشان بودند چون امام حسین(ع) را بسیار دوست داشتند و ایشان را مولی خود می‌دانستند اما هیچ‌گاه ایشان را برادر خطاب نکرد تا از یاد نبرد که از مولای خود اطلاعت کند.

وی حضرت ابوالفضل العباس(ع) را انسانی نافذبصیرت عنوان کرد و افزود: دشمن با ارسال امان‌نامه برای حضرت عباس(ع) قصد داشت بین ایشان و امام حسین(ع) تفرقه بیندازد اما ولایت مداری و بصیرت ایشان نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی یادآور شد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در حادثه عاشورا هم برادری و ولایت مداری خود را ثابت کرد و در بین شهدا مقامی دارد که همه شهدا به ایشان غبطه می‌خورند.

captcha