فعالیت قرآنی مؤسسه جامعة‌القرآن در استان واسط عراق
کد خبر: 3539645
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

فعالیت قرآنی مؤسسه جامعة‌القرآن در استان واسط عراق

گروه فعالیت‎های قرآنی: مؤسسه جامعة‎القرآن‌الکریم در راستای ترویج فرهنگ غنی قرآن کریم در امور بین‎الملل، فعالیت خویش در استان واسط عراق را گسترش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، فعالیت‎های مؤسسه جامعة‌القرآن در عرصه‎‌های مختلف از جمله فعالیت در ابعاد بین‎المللی ادامه داد و در همین راستا این فعالیت‎ها در کشور عراق نیز در حال افزایش اشت.
پس از برگزاری جلسات متعدّد بین مدیر مؤسسه جامعة القرآن الکریم حجت‎الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی طباطبایی و مسئول اتحادیه‌های قرآنی کشور عراق دکتر ناطق الزرگانی، مدیر مؤسسه به همراه کارشناس تحقیق و پژوهش مؤسسه حجت‎الاسلام اسماعیل محمدی به مرکز استان واسط سفر کردند.
در این سفر که به دعوت رسمی و میزبانی مسئول اتحادیه‌های قرآنی کشور عراق و استانداری واسط انجام شد، موضوعات متعدّدی مورد توافق قرار گرفت.
از جمله توافقات صورت گرفته در این دیدار می‎توان افتتاح شعبه‌ای از مؤسسه جامعة القرآن در شهر کوت، اعزام اساتید توسط مؤسسه جهت تربیت مربی، مدیر و مدرس به استان واسط، محور قرار گرفتن آیین‎نامه‎های آموزشی مؤسسه  در آموزش قرآن، اختصاص یک قطعه زمین جهت احداث ساختمان مرکزی مؤسسه در شهر کوت و اختصاص مکانی مناسب با امکانات لازمجهت اسکان اساتید اعزامی به شهر کوت اشاره کرد.
همکاری متقابل در زمینه‎های تحقیق و پژوهش و ترجمه کتاب‌های مورد نیاز به زبان عربی، ارسال کتب آموزشی مؤسسه جهت تدریس در دارالقرآن‌های تحت نظر اتحادیه قرآنی واسط، اعزام حافظان خردسال جامعة‎القرآن به استان واسط جهت برگزاری محافل قرآنی، دعوت از مؤسسه جامعة‎القرآن جهت حضور در کنگره بین المللی قرآنی سعید بن جبیر رحمة‎الله علیه، از دیگر مفاد این تفاهم است.
captcha