گفتمان‌های دینی در 500 مدرسه همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3540116
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

گفتمان‌های دینی در 500 مدرسه همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: به همه مدارس نیم ساعت به عنوان زنگ نماز به صورت رسمی اختصاص داده می‌شود و در 500 مدرسه استان برپایی نماز جماعت با حضور روحانی و با برگزاری گفتمان‌های دینی انجام می‌شود.

حسن آقا یوسفی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تقریبا در50 درصد مدارس استان همدان نماز جماعت برپا می‌شود و در 500 مدرسه استان برپایی نماز جماعت با حضور روحانی و با برگزاری گفتمان‌های دینی انجام می‌شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالادستی آموزش و پرورش، به همه مدارس نیم ساعت به عنوان زنگ نماز به صورت رسمی اختصاص داده می‌شود و مدارس پرجمعیت استان در اولویت برگزاری نماز جماعت هستند.
یوسفی از اجرای طرح امین در برخی مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در 50 مدرسه پرجمعیت استان همدان به صورت مستمر یک روحانی مستقر شده و برپایی نماز جماعت و گفتمان‌های دینی را انجام می‌دهد.
وی ابراز کرد: نداشتن نمازخانه مناسب و کم جمعیت بودن برخی از مدارس استان از مهمترین عوامل عدم برپایی نماز جماعتاست، اعزام مبلغ به مدارس استان شرایط و ضوابط خاصی دارد بنابراین مبلغانی که به این مدارس اعزام می‌شوند باید قدرت بیان مناسبی داشته و بتوانند به صورت تخصصی به شبهات پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه متأسفانه مبلغانی که شرایط لازم برای اعزام به مدارس در آنها احراز شده باشد، کم هستند، عنوان کرد: بر اساس آموزش‌هایی که به مدیران و مربیان پرورشی ارائه شده است، در صورتی‌که مدرسه‌ای فاقد نمازخانه و فضای مناسبی برای برپایی نماز باشد، مدیران می‌توانند در مدارس روستایی دانش‌آموزان را به مساجد ببرند.
معاون آموزش و پرورش استان همدان در پایان اضافه کرد: هزینه ایاب و ذهاب طلابی که برای برپایی نماز جماعت به مدرسه می‌روند، از سوی آموزش و پرورش و حقوق‌های دریافتی آنها نیز از سوی حوزه‌ها پرداخت می‌شود.
captcha