برگزاری گفتمان دینی «احترام به پدر و مادر» در باشت
کد خبر: 3540559
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

برگزاری گفتمان دینی «احترام به پدر و مادر» در باشت

گروه اجتماعی: به‌همت اداره تبلیغات اسلامی باشت گفتمان دینی با موضوع احترام به پدر و مادر در مسجد الرسول(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام ذبیحی، روحانی فعال شهرستان باشت روز گذشته، سوم آبان‌ماه در گفتمان دینی «احترام به پدر و مادر» در این شهرستان، اظهار کرد: نیکی و احسان به دیگران، صفتی پسندیده و ممدوح است که هم از نظر عقل و هم از نظر عرف مورد تأیید است.
وی در ادامه افزود: همه جوامع بشری برای این صفت خداپسندانه، اهمیت خاصی قائلند و فاعل آن را محترم می‌شمارند. در این میان، البته بعضی نیکی‌ها اهمیت دو چندان دارد، که نیکی به پدر و مادر از جمله آنهاست.
این امام جماعت مسجد الرسول(ص) باشت اضافه کرد: احسان، خیرخواهی و خدمت به پدر و مادر را باید به‌عنوان تشکر و سپاس از زحمات طاقت فرسای آنان انجام داد و گمان نکنیم که در حق آنان تفضّل کردیم و یا بر آنها منّت بگذاریم.
ذبیحی تاکید کرد: پدر و مادر، بعد از خداوند، بیشترین محبت، رحمت و دلسوزی را به فرزندان خود دارند. والدین برای سعادت و خوشبختی فرزندان و آسایش آنان حاضرند حتی خود را فدا کنند.
وی یادآور شد: قرآن به حقوق پدر و مادر آن چنان اهمیت می‌دهد که در چند مورد بعد از نهی از شرک به خداوند، احسان و نیکی به پدر و مادر را سفارش می‌کند.
captcha