فعالان قرآنی الگوی عمل به آیات وحی باشند
کد خبر: 3540590
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
محمدی:

فعالان قرآنی الگوی عمل به آیات وحی باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده گفت: قرآن کتاب سعادت بشری و بزرگترین راهنما در مسیر تعالی است و ضروری است فعالان قرآنی خود بهترین الگوی عمل به آیات وحی باشند.

لیلا محمدی، مدیر موسسه جامعة‌القرآن شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه مقابله با تفکر اسلام و انقلاب اسلامی که امروزه با سرعت بیشتری در حال رواج بین کشورهای اسلامی است و منطقه را فرا گرفته، جنگ نرم است.

وی افزود: عمده‌ترین رویکرد در این جنگ یکی اشاعه فحشا در میان آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان و دیگری ضربه زدن به اعتقادات ما و تهی کردن اعتقادات از درون افراد جامعه اسلامی است.

محمدی تصریح کرد: از کارهایی که غرب به منظور تهی کردن اعتقادات ما انجام داده است، مسئله بی‌اهمیت جلوه دادن قرآن است، به این صورت که ما کتاب قرآن را در زندگی روزمره دم دست داریم و نمونه آن اینکه در بیشتر ازدواج‌ها قرآن را جزو مهریه قرار می‌دهیم اما متأسفانه در زندگی نه آیات آن را می‌خوانیم و نه به دستورات آن عمل می‌کنیم.

این فعال قرآنی گفت: همه آیات آن در مورد زندگی و شیوه درست زندگی کردن و دسترسی مردم به قرآن و سهل‌الوصول بودن آن است و باید آیات نورانی وحی در زندگی روزمره همه افراد جاری باشد تا بتوان از این الگوی متعالی سعادت، به خوبی بهره برد.

مدیر مؤسسه جامعه‌القرآن خدابنده تصریح کرد: شاید کمتر مکانی را بتوان یافت که در آن قرآن کریم موجود نباشد، اما با این وجود اندک افرادی در برنامه زندگی خود زمانی را به تلاوت و انس با قرآن اختصاص می‌دهند و به رغم تأکید فراوان قرآن و توصیه پیشوایان دین درباره تلاوت، بسیاری از مردم از نعمت و تلاوت و آثار ارزشمند آن بی‌بهره هستند و اهمیت چندانی به این مسئله نمی‌دهند.

محمدی تاکید کرد: اگر فعالان قرآنی کاری کنیم که مردم عامل به دستورات دین و احکام قرآن بشوند، خود به خود نظام مقدس جمهوری اسلامی تثبیت خواهد شد و از گزند دشمنان و دسیسه‌های آنها در امان می‌ماند و قطعا اگر فرهنگ قرآنی در کشور سر و سامان بگیرد تمامی مسائل دیگر هم خود به خود درست می‌شود.

captcha