خدمت به مردم؛ بهترین یادگار مدیران است/ تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی
کد خبر: 3541776
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
در آئین تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان زنجان؛

خدمت به مردم؛ بهترین یادگار مدیران است/ تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: در زبان قرآن‌کریم و وحی، انسان از رفیع‌ترین جایگاه ارزشی برخودار است؛ لذا خدمت به انسان‌ها ارزش والایی داشته و بهترین یادگار مدیران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان شامگاه دیروز 8 آبان ماه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در زبان قرآن‌کریم و وحی، انسان از رفیع‌ترین جایگاه ارزشی برخودار است، لذا این انسان شریف، لایق بهترین‌ها است و خدمت به انسان‌ها ارزش والایی داشته و عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: مدیران باید بدانند که همگان روزی به دنیا آمده و روزی از دنیا می‌رویم و تنها یادگار این است که خود را در خدمت به مردم وقف کرده باشیم و در این صورت است که همچون معمار کبیر انقلاب اسلامی با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی جایگاه ابدی خود رهسپار خواهیم شد.

مشارکت مردم در دفاع از هجمه‌های فرهنگی بسیار مؤثر است

همچنین در این مراسم سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هر آنچه داریم از ائمه‌اطهار (ع) است، اظهار کرد: عزاداری‌های محرم در زنجان غبطه‌برانگیز است و امید است همگان بتوانیم آنچه را که امام حسین (ع) و یارانش از ما توقع دارند انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در وهله اول توسل به خدا و اهل‌بیت (ع) و در وهله دوم مشارکت مردم امری بسیار موثر در دفاع از هجمه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: اگر هم‌اکنون در این استان امنیت به خوبی برقرار است نتیجه تلاش مسئولان امنیتی و انتظامی است، اما در عین حال باید توجه داشت زنجان مردمی دارد که شور و شعور حسینی دارند و فرهنگ حسینی در آن جاری است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه اگر خدمت به مردم رنگ و بوی الهی داشته باشد ارزشمندی بیشتری خواهد داشت، گفت: امروز به برکت خون شهیدان، هدایت‌های رهبری، هوشیاری مردم، عنایت الهی و انسجامی که بین دستگاه‌های نظامی، امنیتی و قضایی وجود دارد، توانسته‌ایم به امنیت بالایی در کشور برسیم.

تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی

سردار اشتری همچنین در جمع خبرنگاران از برنامه‌ریزی انجام‌شده برای ایام اربعین توسط نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در همین رابطه قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی تشکیل شده است و استان‌های مختلف و زائران می‌تواند مساعدت پلیس را در این ایام داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مرزهای زمینی مهران، چذابه و شلمچه برای عبور و مرور زائران اربعین آماده شده است، تصریح کرد: زائران اربعین باید مطالب عنوان‌‌ شده در مورد نحوه انجام این سفر از جمله اولویت استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی به‌جای وسایط حمل و نقل شخصی، داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار، اخذ ویزا، و ثبت‌نام در سامانه سماح را جدی بگیرند.

سردار اشتری با تاکید بر آغاز سفر در موعد مقرر یعنی یک هفته تا 10 روز قبل از اربعین تاکید کرد و گفت: با توجه به فتاوای مراجع تقلید می‌توان این سفر را چند‌روز قبل از ایام اربعین هم انجام داد و نیازی به حضور در کربلا در روز اربعین نیست و زائران باید برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مورد نیاز برای بازگشت از این سفر را داشته باشند.

نیروهای انتظامی بر اساس آموزه‌های دینی با مردم برخورد کنند

همچنین در این مراسم سرهنگ علی آزادی، فرماندهی جدید انتظامی استان زنجان اظهار کرد: محور قرار دادن صداقت، عدالت و امانت، جلب اعتماد عمومی، رعایت و صیانت از حقوق شهروندی، جدیت در انجام امور شهروندی، تبیین دقیق خدمات به مردم از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد و نیروهای انتظامی باید با حفظ کرامت بر اساس آموزه‌های دینی با مردم برخورد کنند.

آزادی تصریح کرد: حفظ و تقویت وحدت، همدلی و هم‌زبانی، بهره‌گیری از قابلیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ارتباط مستمر با رسانه‌ها، همکاری صمیمانه با مردم و مسئولان، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و توجه به عفاف و حجاب، از جمله موارد دیگری است که در اولویت امور قرار می‌گیرند.

captcha