حسینیه اعظم زنجان؛ میزبان نوگلان قرآنی در سوگ رقیه (س)
کد خبر: 3543109
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
خدیری عنوان کرد:

حسینیه اعظم زنجان؛ میزبان نوگلان قرآنی در سوگ رقیه (س)

گروه اجتماعی: مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زنجان گفت: عصر امروز 5 شنبه 13 آبان و در آستانه سالروز سوگ رقیه سه ساله (س) نوگلان قرآن‌آموز جامعة‌القرآن در حسینیه اعظم زنجان گرد هم می‌آیند.

مهری خدیری، مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: آشنا کردن کودکان با مناسبت‌های دینی و مذهبی یکی از محورهای فعالیت در موسسات جامعة‌القرآن است.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت رقیه (س) تصریح کرد: آشنا کردن نوگلان قرآنی با مفهوم عاشورا و شخصیت‌های این واقعه از جمله رقیه (س) می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بین کودکان موثر باشد.

خدیری تاکید کرد: البته باید توجه داشت این امر با زبان کودکانه و در قالب برنامه‌‌های جذاب صورت گیرد تا برای کودکان قابل درک باشد زیرا در غیر این صورت نه تنها اثر تربیتی نخواهد داشت بلکه می‌تواند نتیجه معکوس نیز از خود به جای بگذارد.

این فعال قرآنی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شعبات جامعة‌القرآن و مدارس جامعة‌القرآن در شهر زنجان پیش‌بینی می‌شود در حدود 1500 نفر از مادران و نوگلان قرآنی امروز 5شنبه 13 آبان در حسینیه اعظم زنجان در ویژه برنامه سوگواری سالروز شهادت رقیه (س) حضور داشته باشند.

مسئول جامعة‌القرآن شهرستان زنجان تصریح کرد: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ویژه‌برنامه، سخنرانی با محور تربیت فرزند، مداحی، اجرای نمایش با موضوع درد دل حضرت رقیه (س) با پدر بزرگوارشان در خرابه شام و همچنین عزادارای نوگلان قرآنی است.

captcha