150 مسجد زنجان میزبان آئین اربعین می‌شوند
کد خبر: 3544584
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
خسروی:

150 مسجد زنجان میزبان آئین اربعین می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان از برگزاری مراسم اربعین حسینی در 150 مسجد زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام فیروزعلی خسروی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: اعزام مبلغ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ترویج و تبلیغ معارف دینی و اسلامی است و حضور مبلغان در مناطق تاثیر بسزایی در ترویج و تبلیغ معارف دینی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طی دهه نخست ماه محرم بیش از 440 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان و فعالیت‌های تبلیغی را انجام دادند، افزود: اربعین امسال نیز اقدامات لازم درباره اعزام مبلغان انجام خواهد شد که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این ایام در 150 مسجد فعال شهرستان برنامه عزاداری برگزار خواهد شد.

خسروی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی نیز همچون سایر ایام گفتمان‌های موضوعی دینی در مساجد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این گفتمانها با هدف مقابله با جنگ، پاسخگویی به احکام شرعی، بیان موضوعات اجتماعی در قالب جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مبلغان با حضور در مناطق مختلف شهرستان نسبت به تبیین موضوعات روز بر اساس مقتضیات زمانی اقدام می‌کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، نماز، حجاب و عفاف، موضوع ولایت فقیه و شرایط منتظران و وظایف آنها از جمله موضوعاتی است که توسط مبلغان اعزامی بیان می‌شود.

captcha