گفتمان‌سازی فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ضروری است
کد خبر: 3545587
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

گفتمان‌سازی فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ضروری است

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش ویژه شبکه تبلیغی، مداحان و هیئت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ دینی، گفت: گفتمان‌سازی فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز 23 آبان در نشست خود با مداحان، روحانیان و کارشناسان تشکل‌های دینی دامغان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ضمن قدردانی از برگزاری خوب مراسم عزاداری ماه محرم سال جاری در سراسر استان، گفت: عزاداری مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی مانند هر پدیده‌ای نیازمند گفتمان‌سازی در سطح جامعه است که روحانیان، شبکه تبلیغی، مداحان و هیئت‌های مذهبی باید به این اصل توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه هر پدیده اجتماعی و فرهنگی اگر به گفتمان عمومی تبدیل شد، حساسیت‌ها نسبت به آن افزایش می‌یابند و همگان خود را در قبال هرچه بهتر اجراشدنش مسئول می‌دانند اذعان کرد: لیکن ترویج فرهنگ حب اهل‌بیت(ع) و عزاداری نیز می‌بایست به گفتمان دینی غالب مردم بدل شود.
شکری بابیان اینکه پس از گفتمان‌سازی فرهنگی باید فرهنگ دینی را ترویج داد،  افزود: شیعه باید دشمن‌شناس باشد لذا لازم است مداحان در بحث دشمن‌شناسی ورود پیدا کنند و در این امر تأکیدات رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیرند و حیله‌ها، نقشه‌ها و خطوط دشمن را بشناسند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: در واقعه عاشورا جبهه حق و باطل ازنظر افکار عمومی روشن نبود و چهره حق در اثر غبارهای تبلیغاتی مکدر شده بود.
شکری با بیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که تجدید می‌شود مناسبت سازی‌های مذهبی است، گفت: اشعار مذهبی، اخلاقی و تربیتی در زمینه مذمت آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و ... بیشتر شود.
captcha