اجرای 25 گفتمان دینی حوزوی و دانشگاهی در زنجان
کد خبر: 3551477
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
مصائبی خبر داد:

اجرای 25 گفتمان دینی حوزوی و دانشگاهی در زنجان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری 25 عنوان گفتمان دینی حوزوی و دانشگاهی در استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی فرصتی است تا اقشار مختلف جامعه بتوانند در فضایی دوستانه و علمی با بخشی از مسائل دینی آشنا شده و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

حجت‌الاسلام مصائبی در خصوص شیوه برگزاری گفتمان‌های دینی گفت: پس از نیازسنجی از مخاطبان و مشخص شدن موضوع، استاد جلسه مشخص شده و 30 دقیقه از بحث در اختیار سخنران بوده و مابقی زمان که در حدود یک ساعت و 45 دقیقه است در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا سوالات خود را طرح و نظرات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اجرای 25 عنوان گفتمان دینی در استان زنجان تصریح کرد:‌ این گفتمان‌ها درراستای پاسخگویی به شبهات دینی وبا هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون افزایش بصیرتی نخبگان اعم از طلبه و دانشجو، زمینه‌سازی برای ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، پاسخ گویی به شبهات و کارآمد کردن نسل جوان در مقابله با آسیب‌ها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصائبی در خصوص موضوعات و محورهای 10 گانه این گفتمان‌ها گفت: تبیین توصیه‌های مقام معظم رهبری به نسل جوان در خصوص تحصیل،تهذیب و ورزش، تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه مصونیت بخشی فرهنگی با تاکید بر تربیت نسل جوان در عصر رسانه های دیجیتالی و سواد رسانه‌ای، روش‌های مناسب انتخاب همسر و تحکیم بنیان خانواده با تاکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری، ابعاد سبک زندگی اسلامی – ایرانی و راهکارهای دستیابی به آن از جمله محورهای این گفتمان‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه هر هر مرکز آموزشی اعم از حوزه یا دانشگاه می‌تواند بر اساس نیازسنجی مخاطبان خود هر یک از این محورها را انتخاب کند، افزود: آموزش استفاده بهینه از رسانه‌ها و کاهش آسیب‌پذیری در مواجهه با مظاهر تکنولوژی‌های نوین، شناخت و ابتکار عمل هوشمندانه در مقابل تهاجم شبکه‌ای و جریانی دشمن، هوشیاری نسل جوان در مقابله با پروژه نفوذ دشمن، مفهوم اقتصاد مقامتی، راهکارهای تقویتی انقلابی نسل جوان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و هوشیاری نسل جوان در مقابله با پروژه تغییرات سیرت و محتوای جمهوری اسلامی ایران، از دیگر محورهای اصلی در برگزاری این گفتمان‌ها است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در محورها و موضوعات مختلف تا پایان سال تحصیلی در دستور کار قرار دارد.

captcha