بارش سنگین برف هم یارای مقابله با اشتیاق بیعت‌کنندگان با امام زمان(عج) را نداشت
کد خبر: 3552311
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
اجتماع تجدید پیمان با امام زمان(عج) در مشهد؛

بارش سنگین برف هم یارای مقابله با اشتیاق بیعت‌کنندگان با امام زمان(عج) را نداشت

گروه اجتماعی: مراسم اجتماع منتظران و بیعت‌کنندگان با امام زمان(عج) در حالی در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد که برف از ابتدای صبح زمین را سفیدپوش کرده بود و همچنان بارش برف ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم اجتماع منتظران و بیعت‌کنندگان با امام زمان(عج) صبح امروز، 19 آذرماه همزمان با سالروز آغاز امامت آن حضرت در حالی در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد که برف از ابتدای صبح٬ زمین را سفیدپوش کرده بود و همچنان بارش برف ادامه داشت٬ تردد در معابر به سختی ممکن بود اما مردمانی که سال‌ها نشان داده بودند سختی‌ها را تحمل می‌کنند و صحنه را خالی نمی‌گذارند٬ بار دیگر در این شرایط آمدند تا هم عرض ارادت و اخلاص خود را به محضر اهل بیت(ع) نشان دهند و هم پیام انتظار ظهور را فریاد بزنند.
و چه نام پرمسمایی بود مکانی که برای اجتماع انتخاب شده بود؛ 15 خرداد، همان زمانی که امام خمینی(ره) فرمود: «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم...»؛ انتخاب این مکان و اجتماع منتظران ظهور در 15 خرداد٬ تداعی‌کننده مقاومت و ایستادگی‌ مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، انقلابی که پرچم آن با ایستادگی و مقاومت به دست امام عصر(عج) سپرده خواهد شد.
در این اجتماع پس از تلاوت قرآن کریم و دعای فرج، حجت‌الاسلام سید عبدالکریم حسینی، از کارشناسان حوزه مهدویت٬ پشت تریبون رفت و خطاب به حاضران بیان کرد: حضرات معصومان آن‌قدر عظمت امام زمان(عج) را برای یاران خود بیان کرده بودند که گاهی یاران حضرت٬ حالت اشیاق فراوانی می‌گرفتند و می‌گفتند یابن رسول الله ای کاش ما زمان آن‌ها را درک می‌کردیم.
وی با اظهار این مطلب که ما در انتظار امامی‌ هستیم که حاضر است٬ ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند من و شما در انتظار امامی‌ هستیم که زنده است و حضور دارد؛ نه اینکه مانند برادران اهل سنت عقیده داشته باشند امام متولد می‌شود؛ مشهد، سال‌ها بود که چنین بارندگی به خود ندیده بود اما امروز به یمن وجود با کرامت امام زمان(عج) و ارادت شما مردم شاهد این نعمت هستیم.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به روایتی درباره سختی‌های زمان پیش از ظهور ادامه داد: این سختی‌ها خیلی کمرشکن است که یکی از آن‌ها اینطور بیان شده که باید خون دل‌ها خورد و سختی کشید و حتی در بعضی روایات آمده که سختی این دوران مانند خوابیدن روی برف در شب زمستانی است؛ یاران امام مهدی(عج) اینگونه هستند و چقدر زیبا شما امروز بیعت خود با امام زمان(عج) را ثابت کردید٬ درود و رحمت خدا برشما که امروز آمدید و تجدید پیمان کردید.
این کارشناس حوزه مهدویت در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های یاران امام زمان(ع) پرداخت و توضیح داد: از امام باقر(ع) سئوال شد فرج٬ چه زمانی است٬ ایشان قسم جلاله خوردند و فرمودند تنها وقتی فرج اتفاق می‌افتد که غربال شوید و از امتحانات موفق بیرون آیید٬ سپس امام باقر(ع) فرموند کسانی که غربال شدند٬ دوباره غربال خواهند شد و برای بار سوم نیز غربال می‌شوند؛ امروز نیز برای من و شما یک محک بود، امروز بار آزمایشی‌ای بود که گویا خود حضرت تحمیل کردند٬ در روایتی دیگر از امام علی(ع) آمده است که امتحانات دوران غیبت به گونه‌ای است که تنها عده کمی‌باقی می‌مانند٬ باید غربال شویم تا در صف یاران امام زمان(عج) قرار بگیریم.
وی در ادامه به حدیثی از امام باقر(ع) در رابطه با انتظار اشاره کرد و ادامه داد: اصحاب به سرپرستی عبدالحمید واسطی خدمت امام باقر(ع) عرض کردند یا اباجعفر٬ خدا به شما جزای خیر بدهد٬ ما بازار را برای انتظار دولت کریمه شما تعطیل کردیم٬ امام طبیعتا باید پاسخ می‌دادند برگردید و زندگی را تعطیل نکنید و به دنبال روزی باشید اما حضرت فرمودند ای عبدالحمید تو به خاطر انتظار٬ بازار و زندگی را رها کردی، آیا گمان می‌کنی خدا معیشت تو را رها می‌کند و زندگی تو را مدیریت نمی‌کند؟! به خدا قسم خدا معیشت تو را جبران می‌کند؛ حضرت امام باقر(ع) در ادامه سخنان‌شان فرمودند خدا رحمت کند بندگانی که خود را وقف ما می‌کنند٬ این روایت امام باقر(ع) برای شماست که در این سخت‌ترین شرایط آمدید و سعی دارید امروز را یک مدل برای زندگی قرار دهید.
حجت‌الاسلام حسینی خطاب به حاضران با بیان اینکه حضور شما در این مراسم نشان از نگاه ویژه امام زمان(عج) دارد٬ اضافه کرد: این عنایت امام زمان(عج) را بی پاسخ نگذارید٬ امروز امام زمان دست شما را گرفته و در این فضا و در این شرایط آورده که نشان از توجه امام زمان(عج) به شما دارد و اینکه حضرت٬ شما را گلچین کرده است.
وی در پایان خطاب به حاضران با بیان اینکه امروز شما با دسته گل‌ها و کودکانتان آمدید تا عرض ادب کنید و تجدید عهد ببندید٬ ابراز کرد: ان‌شاءالله خدا خودش اجر شما را بدهد و اجر شما فرج امام عصر باشد.
یادآور می‌شود، اجتماع‌کنندگان در ادامه برای عرض تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، قرائت عهدنامه و حضور در نماز جمعه به سمت حرم رضوی راهپیمایی کردند.
captcha