رتبه دوم بیماری ام.اس در کشور متعلق به استان مرکزی است
کد خبر: 3553050
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
طاهر احمدی:

رتبه دوم بیماری ام.اس در کشور متعلق به استان مرکزی است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی علی رغم اینکه از جمعیت بالایی برخوردار نیست متاسفانه رتبه دوم بیماران مبتلا به ام.اس در سطح کشور را دارد همچنین آمار افراد مبتلا به سرطان در سطح استان بالاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، در نشست هم‌اندیشی سمن‌های حوزه سلامت استان که امروز، یکشنبه 21 آذرماه، در سالن جلسات ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به سرانه جمعیتی بیمه درمانی در کل کشور گفت: این سرانه در اوایل برای 5 میلیون نفر در نظر گرفته شده بود که هم اکنون این سرانه در موقع اجرا به 11.5 میلیون نفر رسیده است.
وی با شاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک بالغ بر 150میلیارد تومان به کارکنان و دستگاه‌های خدمت‌رسان بدهکار است گفت: البته دانشگاه نزدیک به 190 میلیارد تومان از بیمه‌های طرف قرارداد طلبکار است و اگر بیمه‌ها این بدهی را پرداخت کنند مبلغ 40 میلیارد تومان برای دانشگاه اعتبار باقی خواهد ماند.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک تصریح کرد: استان مرکزی با وجود نزدیکی به پایتخت، متأسفانه جز استان‌های ضعیف کشور در حوزه درمان محسوب می‌شود، استان مرکزی به 2 میلیون نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کند که از این تعداد 1.5 میلیون نفر مربوط به خود استان و 500 هزار نفر از استان‌های اطراف هستند.
طاهر احمدی گفت: استان مرکزی از لحاظ تعداد تخت درمانی نسبت به متوسط جهانی با کمبود 10 هزار و 400 تخت مواجه است، هم اکنون استان با 2000 تخت در حال خدمت رسانی به بیماران است به طوری که در بیمارستان شهر اراک ما با ظرفیت بالای صد درصد به مراجعه کنندگان خدمات می‌دهیم.
وی در ادامه گفت: در اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور مقرر شده است که به ظرفیت تخت‌های بیمارستان کشور تعداد 20 الی 40 هزار تخت اضافه شود که سهم استان مرکزی از این تعداد500 تخت است که با اضافه شدن این تعداد تخت بازهم با کمبود مواجه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک با اشاره به اینکه چینش تخت‌ها در سطح بیمارستان‌های استان به درستی صورت نگرفته است گفت: ما شاهد هستیم در برخی از شهرستان‌ها همچون آشتیان، ضریب اشتغال تخت‌ها به 10 الی 20 درصد می‌رسد ولی در بیمارستان اراک این ضریب بالای صد در صد است، نمی‌توانیم بیمارستان‌های شهرستان‌ها را تعطیل کنیم اما باید چینش تخت‌ها بررسی مجدد شود.
طاهر احمدی بیان کرد: بیمارستانی که به بیماران سرطانی شهر اراک خدمات می‌دهند دارای 64 تخت است، که ضریب اشتغال تخت‌های این بیمارستان بالای صد درصد است و بیماران زیادی منتظر خالی شدن این تخت هستند، استان مرکزی علی رغم اینکه از جمعیت بالایی برخوردار نیست متاسفانه رتبه دوم بیماران مبتلا به ام.اس در سطح کشور را دارد.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی اراک با بیان اینکه آمار افراد مبتلا به سرطان در سطح استان بالاست گفت: علل اصلی بالا بودن این آمار آلودگی بیش از حد هواست که در این راستا سمن‌های مؤثری با هدف به ارمغان آوردن نشاط و سلامتی همشهریان در سطح استان در حال فعالیت هستند.
طاهر احمدی در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های سمن‌های حوزه سلامت در استان  ایجاد زمینه انجام پیوندهای کلیه است که امیدواریم با مساعدت دولت و وزارت بهداشت زیرساخت‌های لازم برای انجام این پیوند در استان فراهم شود.
captcha