612 روستا و 70 مبلّغ
کد خبر: 3558628
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

612 روستا و 70 مبلّغ

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به وجود 612 روستا در شهرستان نیشابور گفت: با روحانیان مستقر و طرح هجرت فعلی، تنها توانسته‌ایم، نیاز 70 روستای این شهرستان را پوشش دهیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی میری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 70 روحانی مستقر و طرح هجرت در این شهرستان، گفت: به رغم حضور بیشترین روحانی مستقر و طرح هجرت استان در این شهرستان، هم‌چنان با کمبود شدید مبلّغ برای روستاها مواجه هستیم.
وی با اشاره به وجود 612 روستا در شهرستان نیشابور گفت: با روحانیان مستقر و طرح هجرت فعلی، تنها توانسته‌ایم، نیاز 70 روستای این شهرستان را پوشش دهیم. البته از روحانیانی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، نیز برای اعزام به این روستاها در مناسبت‌ها استفاده می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور با تأکید بر اینکه همه مبلّغان مستقر و طرح هجرت در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت حضور دارند، اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ ساخت خانه عالم‌ در این شهرستان بسیار پررنگ است و الان حتی روستاهایی داریم که با وجود خانه عالم، از حضور روحانی محروم هستند.
حجت‌الاسلام میری با ابراز تأسف از بی‌توجهی و کم‌توجهی به مباحث فرهنگی، عنوان کرد: زیربنای همه مسائل، فرهنگ است و هزینه کردن در حوزه فرهنگی، یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
وی، بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و معضلات کنونی فضای مجازی را نتیجه بی‌توجهی به مسئله فرهنگ دانست و تأکید کرد: همه مردم و مسئولان اعتقاد دارند، مشکلات روستاهایی که در آن‌ها روحانی مستقر حضور دارد، کمتر است.
وی با بیان اینکه با حضور روحانی مستقر در روستاها نه تنها معضلات فرهنگی که حتی مشکلات عمرانی در آن روستاها نیز کمتر است، ابراز کرد: حضور روحانی مستقر و طرح هجرت در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار بسیاری در جامعه دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور ادامه داد: روحانیان مستقر و طرح هجرت روستاها، علاوه بر برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی، با ارگان‌ها و نهادهای دیگری همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج در زمینه حمایت از مددجویان و برگزاری حلقه‌های صالحین همکاری می‌کنند.
حجت‌الاسلام میری با بیان اینکه حدود 300 مبلّغ بومی در شهرستان نیشابور مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: در شهر نیشابور، 80 مسجد فعال وجود دارد که در همه آن‌ها، نماز جماعت اقامه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بسترهای مناسب تبلیغی در شهرستان نیشابور فراهم است، عنوان کرد: علاوه بر 650 هیئت مذهبی، 540 مداح کددار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
وی، آموزش هیئت‌های مذهبی و مداحان را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های مهم اداره تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این دوره‌های آموزشی می‌شود.
captcha