خانه عالم شهر قورچی‌باشی به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 3559156
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

خانه عالم شهر قورچی‌باشی به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی: خانه عالم در شهر قورچی‌باشی از توابع شهرستان خمین بعد از دو سال وقفه با حضور مسئولان استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، یک واحد خانه عالم در شهر قورچی‌باشی از توابع شهرستان خمین عصر دوشنبه، 13 دی‌ماه، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان وجمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.
علی محمد فرخی، شهردار قورچی‌باشی درباره این خانه عالم به خبرنگار ایکنا گفت: زمین خانه عالم شهر قورچی باشی اهدایی توسط یک خیر است و در مساحت 150 متر مربع با زیر بنای 105 متر مربع و با اعتبار 900میلیون ریال احداث شده است .
وی با اشاره به  مشکلات فراوان در خصوص استقرار روحانی در  شهر  قورچی‌باشی به دلیل نبود مکان مناسب افزود: پس از واگذاری زمین توسط خیّرین در سال 93 عملیات اجرایی آغاز شد تا منزلی شایسته روحانیت در شهر قورچی‌باشی ساخته شود.
فرخی ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات، ساخت این مکان دو سال به طول انجامید، 700 میلیون ریال مورد نیاز را اداره تبلیغات اسلامی  خمین و 200 میلیون ریال مابقی را شهرداری  به منظور ساخت خانه عالم تأمین کردند. در سطح شهرستان خمین 12 خانه عالم احداث شده که برای استقرار روحانی در روستاهای بالای 500 نفر نیاز به 20 خانه عالم دیگر است.
captcha